شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 42818
سلامت نیوز: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وضعیت کنونی آمار طلاق و ضرورت برپایی مراکز مشاوره، گفت: ویزیت نجومی برخی از مراکز ازدواج موجب می‌شود، زوجین با افرادی مشاوره کنند که صلاحیت و تخصص لازم را برای راهنمایی ندارند.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: چنانچه زوج‌ها مشاوره قبل از ازدواج را انجام دهند به طور حتم درصد کمتری از زوجین برای طلاق به دادگاه ها مراجعه می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: راهنمایی نادرست برخی از آشنایان ودادن مشاوره‌های نادرست موجب جدایی زوجین از یکدیگر می‌شود. همین نکته سبب می‌شود تا زوج‌های جوان نتوانند پیش از ازدواج به مراکز مشاوره مراجعه کنند و به این سبب شناخت کمی از یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: مشاوره قبل ازدواج تاثیربه سزایی درکاهش طلاق دارد زیرا مشاوران کارآمد ومتخصص می‌توانند با ارائه آموزه‌های علمی، بسیاری از چالش‌های را که امکان دارد در مسیر زندگی برای زوجین بوجود آیند پیشاپیش برطرف کنند.

رهبرافزود: یکی از دلایل عمده بروز طلاق در سالهای نخست زندگی مشترک وجود تضادهای فکری است زیرا برخی از زوجین بدون شناخت کافی ازهم تن به ازدواج می‌دهند که این امر می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی  نظیر طلاق را در میان زوجین گسترش دهد.

وی ادامه داد: اختلافات درمیان زوجین در برخی موارد توسط ریش سفیدان فامیل برطرف می‌شود ولی در برخی از موارد مشکلات متعددی را برای زوجین ایجاد می کند و به همین علت توصیه می‌شود زوجین مشکلات خود را با مشاوره خانواده مطرح کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یاد آورشد: آموزش پیش از ازدواج وانتقال مهارتهای زندگی به جوانان نیاز اجتناب ناپذیر جامعه امروز است و این امر در کاهش آمار طلاق در جامعه نقش موثری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha