شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 42840
سلامت نیوز:كودك شما در حال بزرگ شدن است! وزنش بیشتر از 2250 گرم شده و طول بدن او هم كمی بیشتر از 45.7 سانتی متر است. هرچند رحم شما جای گرم و نرمی است، اما چون فضای داخل رحم كمی كوچك است كودكتان نمی تواند در آن شیرجه بزند یا غلت بخورد!

البته او همچنان به لگد زدن ادامه خواهد داد. اكنون كلیه های او كاملا رشد كرده اند و كبد او نیز می تواند مقداری از ضایعات بدن را فرآوری و دفع كند. رشد فیزیكی كودك شما تقریبا به پایان رسیده است و او در چند هفته آینده فقط وزن اضافه خواهد كرد.
شما چگونه تغییر می کنید؟
رحم شما تا 15 برابر حالت عادی بزرگ شده بطوریكه بالای رحم شما تقریبا زیر دنده های سینه قرار گرفته است و شاید احساس كنید كه دیگر جایی برای رشد آن باقی نمانده است. اگر می توانستید به درون رحم خود نگاهی بیندازید متوجه می شدید كه حجم مایع آمنیوتیك درون رحم خیلی كم شده و جای آن را یك كودك كوچولو گرفته است. رحم شما جای بقیه اندامهای داخلی تان را هم تنگ كرده و شما ممكن است به همین خاطر بیشتر به دستشویی بروید و یا دچار برخی عوارض ناشی از سوء هاضمه (مثل سوزش معده) شوید.

اگر این مشكلات را ندارید از معدود خانمهای خوش شانس هستید!
ممكن است پزشك یا ماما از شما بخواهد كه از این به بعد تا زمان زایمان هر هفته شما را معاینه كند. همچنین ممكن است از شما بخواهد كه حركات جنین داخل رحم را به دقت تحت نظر قرار دهید تا از میزان فعالیت كودك در درون رحم مطمئن شود.
الآن زمان مناسبی است تا برای زایمان و تولد كودك خود برنامه ریزی كنید. همه موارد مهم را در یك لیست وارد كنید: چه كسی در زمان زایمان در كنار شما خواهد بود؟

از چه روشی برای كاهش درد استفاده خواهید كرد؟ و می خواهید چه مدت در بیمارستان بمانید؟ این كار می تواند یك نقطه شروع مناسب باشد تا با تیم پزشكی خود در این موارد صحبت كنید. زمان دقیق زایمان را نمی توان پیش بینی كرد و شما هم احتمالا نمی توانید برنامه مورد نظرتان را جزء به جزء اجرا كنید، اما پیش بینی های زودهنگام و جمع آوری تمام گزینه های ممكن برای اتفاقات احتمالی می تواند از نگرانیهای این مرحله از حاملگی بكاهد.

فعالیت های این هفته
به آرایشگاه بروید: از آرایشگر خود بخواهید كه موهای شما را به یك شكل ساده و مرتب كوتاه كند به نحوی كه لازم نباشد وقت زیادی برای نظافت و آراستن آنها صرف كنید. از این به بعد ممكن است شما وقت كافی برای سشوار كشیدن و حالت دادن به موهایتان نداشته باشید.

همچنین بهتر است موها را به گونه ای كوتاه كنید كه تا چند وقت دیگر به اصلاح مجدد احتیاج نداشته باشد. اگر موهایتان را رنگ هم می كنید باز هم به همین نكات توجه كنید. ممكن است تا مدتی نتوانید برای تجدید رنگ موهایتان به آرایشگاه بروید.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha