شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 42843
سلامت نیوز:كودك شما حسابی چاق شده است! او بین 2720 تا 3400 گرم وزن دارد (پسرها معمولا كمی سنگین تر از دخترها هستند) و طول بدن او نیز بین 48.2 تا 50.8 سانتی متر است. او می تواند خیلی محكم چنگ بیندازد كه این را هم به زودی می توانید با انگشت خود امتحان كنید!

اندامهای او كاملا رشد كرده و در مكان نهایی خود قرار دارند. ولی ریه ها و مغز او هرچند به اندازه ای رشد كرده اند كه بتوانند فعالیت كنند اما تا زمان تولد و مدتی پس از آن نیز به رشد خود ادامه می دهند.

فكر می كنید چشمهای كودك شما چه رنگی هستند؟ ممكن است نتوانید به درستی پاسخ دهید. اگر چشمان او قهوه ای باشند احتمالا به همین رنگ باقی خواهند ماند. اگر رنگ چشمانش خاكستری تیره یا آبی پررنگ باشد ممكن است به همین رنگ باقی بمانند و ممكن است تا 9 ماهه شدن نوزاد سبز فندقی یا قهوه ای شوند.

این امر بدان خاطر است كه امكان دارد عنبیه كودك (بخش رنگی چشم او) در ماههای اول پس از تولد رنگدانه بیشتری ذخیره كند. به همین دلیل امكان ندارد كه رنگ چشمهای او روشن تر یا آبی تر شوند. عنبیه های سبز فندقی و قهوه ای بیشتر از عنبیه های آبی یا خاكستری رنگدانه دارند.

شما چگونه تغییر می کنید؟
ممكن است خواب در طول شب برای شما خیلی سخت تر شده باشد و یك خواب راحت نداشته باشید. سعی كنید در طول روز بخوابید زیرا این كار ممكن است تنها چاره شما برای مدت باقی مانده باشد. به حركات كودك خود نیز دقیقا توجه كنید. با اینكه فضای اطراف او خیلی تنگ شده است اما باید هنوز هم فعال باشد.

تورم پاها در این هفته های نهایی طبیعی است؛ اما در صورت مشاهده تورم در دستها یا صورت، افزایش وزن ناگهانی، سردردهای مداوم یا شدید، تاری دید، دیدن لكه ها یا جرقه های نورانی و یا درد در ناحیه بالای شكم فورا با پزشك یا مامای خود تماس بگیرید؛ زیرا این حالتها ممكن است نشانه یك وضعیت حاد به نام پره اكلامپسی باشند.

همسر خود را تشویق كنید تا آرامش داشته باشد و كارهایی را كه دوست دارد، انجام دهد؛ زیرا بعد از تولد نوزاد وقتی برای تفریح نخواهد داشت.

فعالیت های این هفته
مطالب مربوط به نحوه مراقبت از نوزاد را بخوانید: اكنون زمان مناسبی است كه كم كم خواندن مطالب مربوط به حاملگی را تمام كنید و مطالب مربوط به مراقبت از نوزاد را مرور كنید. بعد از تولد نوزادتان فرصت زیادی برای مطالعه نخواهید داشت، پس حداقل در مورد هفته های اول تولد نوزاد مطالب لازم را فرا بگیرید.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha