سلامت نیوز: متخصص طب فیزیكی و توانبخشی از والدین خواست بیماری های جسمی و فیزیكی كودكان خود را در سنین كودكی برطرف كنند زیرا امكان دارد در سنین بالا این بیماری ها درمان نشود.

محمدرضا امیدظهور در گفت و گو با ایرنا افزود: در طب فیزیكی، پیشگیری مبحث مهمی است و جایگاه ویژه ای دارد چرا كه این طب فقط به درمان نمی پردازد.

وی اظهارداشت: ساختمان بدن انسان آسیب پذیر است و اگر در جهت مناسب به آن فشار وارد نشود یا قوس های طبیعی كم یا زیاد شود، فشارها بیشتر می شود و عوارض زیادی برای فرد به بار می آورد.

امید ظهور افزود: به طور مثال زانوی پرانتزی، انحراف پا به سمت داخل و راه رفتن روی پنجه پا از شایع ترین بیماری های كودكان است.

وی اضافه كرد چنانچه این انحرافات در كودكی تشخیص داده شود با درمان های ارتوتیك و یا حركات اصلاحی قابل درمان است اما اگر این مشكلات با بچه ها بماند و آنها بزرگ شوند به احتمال زیاد به عمل جراحی نیاز پیدا می كنند.

این متخصص طب فیزیكی و توانبخشی اضافه كرد: مورد دیگر گودی كمر است كه اگر در كودكی تشخیص داده شود مانع از عوارضی مانند دیسك كمر یا سرخوردگی مهره ها می شود؛ در والدین نیز به همین صورت است. مشكلاتی مانند گودی كمر، قوز یا كمر درد عموما ریشه استخوانی ندارند و اگر زود تشخیص داده شود می توان آنها را با درمان های فیزیكی و ورزش های اصلاحی درمان كرد.

امید ظهور گفت: انحرافات بزرگ در ستون فقرات واضح است و مطمئنا افراد برای درمان آن اقدام می كنند اما برخی انحرافات در ستون فقرات وجود دارد كه در نگاه اول قابل تشخیص نیست.

به گفته وی، رویكرد جدید طب فیزیكی در دنیا نیز این است كه این انحرافات را تشخیص داده و درمان كند تا مانع از عوارض بعدی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha