یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 42875
سلامت نیوز: خط یورو 4 مجهز به سنجش میزان آلایندگی انواع خودروهای سواری، دیزلی و موتور سیکلت هاست و همچنین دارای یک آزمایشگاه سنجش و اندازه گیری بخارهای منتشر شده از سیستم سوخت رسانی خودروهاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروسازانی که تا شهریور 91 ، استانداردهای یورو 4 را رعایت نکنند، از فعالیت آن ها جلوگیری می شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدی زاده در حاشیه مراسم افتتاح خط آزمون یورو 4 و طرح توسعه آزمایشگاه یورو 5 کشور با بیان اینکه بیش از 227 مدل خودرو در کشور تولید و یا وارد می شود، افزود: از این تعداد، 45 درصد استاندارد یورو 2 ،  42 درصد یورو 3  و ده درصد استاندارد یورو 4 دارند و سه درصد نیز هنوز نتوانسته اند، استاندارد لازم را به دست آورند که از تولید آنها جلوگیری شده است.

وی گفت: تمام خودروهای وارداتی هم از آغاز سال، باید استاندارد یورو 5 داشته باشند.

محمدی زاده بر لزوم اهتمام خودروسازان برای ارتقای استانداردهای زیست محیطی در کشور تاکید کرد و گفت: بر اساس زمانبندی سازمان حفاظت محیط زیست، در صورتی که خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند این سازمان مانع شماره گذاری و حتی تولید خودروهای غیر استاندارد می شود.

خط یورو 4 مجهز به سنجش میزان آلایندگی انواع خودروهای سواری، دیزلی و موتور سیکلت هاست و همچنین دارای یک آزمایشگاه سنجش و اندازه گیری بخارهای منتشر شده از سیستم سوخت رسانی خودروهاست.

این مرکز روزانه می تواند آلایندگی 6 خودروسواری ، 6 خودرو دیزلی و 6 موتورسیکلت را سنجش و به صورت آن لاین به سازمان حفاظت محیط زیست منتقل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha