یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 42878
سلامت نیوز: محققان موسسه NIH به تازگی دریافته‌اند كه نوشیدن چای بر میزان ترشح هورمون استروژن موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، میزان هورمون استروژن در زنان آسیایی كه روزانه حداقل200 میلی‌گرم كافئین معادل دو فنجان قهوه مصرف می‌كنند، پایین‌تر از زنانی است كه مصرف كافئین آنان كمتر از این میزان است.

این درحالی است كه نحوه تاثیرگذاری كافئین بر زنان سفیدپوست (نژاد اروپایی) برعكس است و موجب كاهش میزان استروژن در بدن آنان می‌شود.

این تحقیقات با استفاده از چهار نوع نوشیدنی قهوه، چای، چای سبز و آب دارای كافئین انجام گرفته و نتایج حاصل از آن بسته به نوع نوشیدنی مورد استفاده متفاوت است. به‌گونه‌ای كه با مصرف 200 میلی گرم كافئین موجود در قهوه میزان استروژن در بدن زنان آسیایی افزایش و در بدن زنان سفیدپوست كاهش می‌یابد و میزان آن در بدن سیاهپوستان تغییر چشمگیری نمی‌كند. این درحالی است كه مصرف بیش از یك فنجان چای سبز یا آب حاوی كافئین موجب افزایش میزان استروژن در بدن تمام نژادها می‌شود.

نتایج تحقیقات گویای این است كه مصرف كافئین در بازه‌های زمانی كوتاه هیچ‌گونه تاثیری بر هورمون استروژن ندارد. اما در بازه‌های زمانی طولانی موجب تغییر در میزان هورمون استروژن می‌شود. تغییرات این هورمون اثراتی همچون اندومتریوز، اسشتئوپروز (پوكی استخوان) و سرطان تخمدان را درپی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha