سلامت نیوز: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه از راه اندازی 4 مرکز درمانی از 18 بهمن ماه در این شهر برای خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا دکتر منعم شمشادی گفت: تاکنون با گذشت 9 روز از استقرار تیم پزشکی 3553 نفر به این درمانگاه ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 3207 نفر را پزشک عمومی، 245 نفررا پزشک متخصص داخلی و 101 نفر را پزشک متخصص زنان مورد معاینه قرار داده اندو البته 14 نفر نیز توسط رابطین به بیمارستان های سعودی اعزام شده اند.
وی در مورد محل استقرار این درمانگاه ها گفت: درمانگاه مرکزی حضرت فاطمه زهرا(س) در هتل ماسات الاصیل مکه به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات پزشکی می پردازد.

وی افزود: در این درمانگاه علاوه بر 3 پزشک عمومی ، یک متخصص زنان و یک متخصص داخلی نیز حضور دارند.

شمشادی سایر کادر پزشکی این درمانگاه را شامل دو پرستار مرد و 3 پرستار زن عنوان کرد و گفت: حضور یک تکنیسین فوریت های پزشکی برای همراهی آمبولانس های موجود در این درمانگاه و دو تکنیسن امور دارویی و نیز دو رابط عرب زبان که وظیفه ارتباط و انتقال بیماران به بیمارستان سعودی را برعهده دارند، کادر پزشکی این درمانگاه را تشکیل می دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه درمانگاه امام علی(ع) در هتل دارالهادی را دومین درمانگاه راه اندازی شده در مکه ذکر کرد و گفت: این درمانگاه با حضور یک پزشک و یک پرستار به صورت 12 ساعته به مهمانان خانه خدا خدمت رسانی می کند.

وی با بیان اینکه در هتل ابراج التیسیر نیز درمانگاهی به نام امام مهدی(عج) و با حضور 2 پزشک عمومی و 2 پرستار راه اندازی شده است، گفت: این درمانگاه که هم اکنون به صورت 16 ساعته یعنی از ساعت 8 صبح تا تا 12 شب خدمات پزشکی ارائه می کند و در صورت لزوم 24 ساعته خواهد شد.

شمشادی درمانگاه امام صادق(ع) را یکی دیگر از مراکز درمانی در مکه دانست که در هتل ثمر می باشد و گفت: این مطب با حضور یک پزشک عمومی به صورت 8 ساعته از ساعت 8 صبح تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 20 به رفع مشکلات زائران می پردازد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مکه مکرمه با ابراز خشنودی از اینکه تاکنون هیچ مورد فوتی در مکه گزارش نشده است، گفت: دو مورد بستری در طول این مدت بوده است که یک مورد آن به سرعت مرتفع شد و یک مورد دیگر که خانمی بود ، بر اثر شکستگی استخوان پا مورد عمل جراحی در بیمارستان عبدالعزیز قرار گرفت و طبق گزارش واصله، حال عمومی وی خوب است و تا 2 یا سه روز دیگر مرخص خواهد شد و انشاءالله به ایران انتقال می یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha