سلامت نیوز: رییس هیات مدیره انجمن صرع با اشاره به افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت داروهای خارجی ضد صدع مانند "كپرا" و "دپاكین" اظهار كرد:‌ افزایش قیمت دارو باعث كاهش سبد نقدینگی بیماران شده است به نحوی كه برخی از آنها توانایی تهیه داروهایشان را ندارند و دچار تشنج می‌شوند.

دكتر كوروش قره گزلی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت كارآزمایی بالینی داروهای ضد صرع گفت: كارآزمایی بالینی داروهایی مانند كپرا، دپاكین و اكس ‌كاربازپین از حدود یك سال پیش آغاز شده است البته این مرحله زمانبر است و دو تا سه سال به طول می‌انجامد.

وی درباره «آكنه» مبتلایان به صرع نیز اینگوه توضیح داد: این بیماران به ویژه جوانان پس از مصرف داروهای ضد صرع بیشتر دچار آكنه می‌شوند چرا كه متابولیسم آنان بر اثر مصرف دارو تغییراتی می‌كند البته میزان آكنه به قدری زیاد نیست كه ناراحتی زیادی برای بیمار به وجود آورد و پزشكان معمولا با اندیشیدن تمهیداتی می‌توانند این وضعیت را مدیریت كنند از سوی دیگر این علایم با قطع مصرف دارو، متوقف می‌شود. اگر این عارضه شدید باشد، پزشك داروی مصروع را تغییر می‌دهد.

قره‌گزلی در پایان گفت: رژیم غذایی خاصی برای مصروعان توصیه نمی‌شود اما برخی بیماران پس از مصرف غذاهایی مانند ماست و ترشی كه به «سردی» معروف هستند، دچار حملات بیشتری می‌شوند بنابراین آنان باید از مصرف این گونه موادغذایی خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha