سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: محرومیت از شیر مادر سالانه مرگ هفت میلیون كودك زیرپنج سال را در جهان به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر احمدرضا فرسار در نخستین همایش اهمیت فلورایدتراپی دندان‌ها در سیستم بهداشتی كشور كه در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: برخی از پزشكان معتقدند كه شیر مادر باعث پوسیدگی دندان كودكان می‌شود و برخی دیگر نظر متفاوتی دارند. این درحالیست كه دوری از شیر مادر سالانه باعث مرگ هفت میلیون كودك زیر پنج سال در جهان می‌شود.

وی رعایت بهداشت دهان و دندان و فلورایدتراپی را از جمله راه‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برشمرد و گفت: سلامت دهان و دندان نه تنها شاخه‌ای از سلامت است، بلكه دریچه‌ای برای حفظ سلامت كل بدن به شمار می‌رود. بنابراین بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی حدود یك میلیون و 600 هزار كودك زیر 12 سال و 130 هزار مادر باردار وجود دارد اما نیروی انسانی برای خدمات رسانی به آنها 116 نفر است.

فرسار در پایان تاكید كرد: جلب حمایت‌ نهادهای مسئولی مانند وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، اساتید رشته‌های پزشكی اطفال و دندانپزشكی برای حمایت از پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان لازم است و امیدواریم فرهنگسازی لازم صورت گیرد تا با رعایت مواردی مانند بهداشت دهان و دندان و فلورایدتراپی بتوانیم كودكانی با دندان سالم را برای فعالیت در آینده تربیت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha