سلامت نیوز : آزمایشات نشان داد آنتی بیوتیك‌ها برای مقابله با بیشتر عفونت‌های سینوسی بی‌تاثیر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، ‌این مطالعه كه در مجله انجمن پزشكی آمریكا به چاپ رسیده حاكیست اكثر آنتی بیوتیك‌هایی كه پزشكان به طور معمول برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌كنند در برطرف كردن علایم این بیماری تاثیری بیشتر از یك دارونما ندارند و نمی‌توانند عفونت سینوسی را بهبود بخشند.

در این آزمایشات، 166 فرد بالغ شركت داشتند كه به عفونت سینوسی شدید مبتلا بودند. متخصصان برای یك دوره 10 روزه مصرف آموكسی سیلین یا یك دارونما را برای این شركت كنندگان تجویز كردند.

سه روز پس از آغاز مصرف آنتی بیوتیك معلوم شد بین افرادی كه آموكسی سیلین مصرف كرده بودند با افرادی كه به آنها دارونما داده شده بود در بهبود علائم این عفونت، تفاوت بسیار ناچیزی مشاهده می‌شود. هفت روز بعد در گروه مصرف كننده آنتی بیوتیك بهبود اندكی حاصل شد و بالاخره تا 10 روز بعد این بهبودی اندك به لحاظ آماری ناپدید شد و در این مدت حدود 80 درصد از شركت كنندگان در هر دو گروه علائمشان بهبود یافته یا درمان شده بودند.

جی پی سیریلو، استاد دانشكده پزشكی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در این باره گفت: مصرف آنتی بیوتیك در این بیماران در بهبود سریع‌تر و یا كاهش علائم عفونت سینوسی در دوره حاد بودن بیماری، تاثیری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha