سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از بررسی تجمیع مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی در شهرهای بزرگ و کوچک برای ساماندهی خدمات دندانپزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ کوروش اعتماد در نخستین همایش اهمیت فلورایدتراپی در دندان ها در سیستم بهداشتی کشور اظهار داشت: برنامه کشوری اتحاد بهداشت درمان دهان و دندان که به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده است تدوین شده و بیشترین اولویت نیز در زمینه پیشگیری صورت می‌پذیرد.

وی به درخواست ورود بخش خصوصی در زمینه بهداشت دهان و دندان با توجه به اینکه در کشور با شیوع بالای پوسیدگی مواجه هستیم اشاره کرد افزود: در حال حاضر به هیچ عنوان بر حسب جمعیت نیازمندان خدمات بهداشت دهان و دندان نمی‌تواند پاسخگو باشد و اقدامات پیشگیری در کشور به درستی صورت نمی‌پذیرد.

اعتماد با بیان اینکه شاخص‌ترین اقدامی که در زمینه پیشگیری فلورایدتراپی در بین دانش‌آموزان است گفت: وزارت بهداشت در این زمینه نیز برنامه بهداشت دهان و دندان را برای سالمندان به اجرا در خواهد آورد و این مسئله تعاملات هر چه بیشتر وزارت بهداشت با دیگر قسمت‌ها را می‌طلبد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه خدمات بهداشت دهان و دندان در حال حاضر در تمام نقاط کشور از جمله روستاها صورت نمی‌پذیرد بکارگیری و تربیت کاردانان بهداشت از جمله برنامه‌های سلامت بهداشت دهان و دندان است و در این زمینه در تلاشیم تا با بررسی بیشتر مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی در شهرهای کوچک و بزرگ را تجمیع کنیم.

اعتماد خاطر نشان کرد: در این زمینه درخواست داریم تا همکارانمان در حوزه بهداشت دهان و دندان با بخش‌های خصوصی که در زمینه دندان ۶ فعالیت می‌کنند همکاری‌های لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha