سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو با تأیید تأثیر نرخ ارز بر دارواهی جدید وارداتی درباره بوتاکس گفت: بوتاکس فرآورده‌ای است که در داخل فرمولاسیون شده و حداکثر ظرف یک ماه آینده نمونه ایرانی آن وارد بازار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، احمد شیبانی ، اظهار داشت: مسئولیت وزارت بهداشت نظارت بر کیفیت و در واقع بهداشت فرآورده‌هایی است که اعم از دارو، مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و لوازم پزشکی در بازار است.

وی افزود: به همین لحاظ کارهای نظارت بر این مواد، اعطای مجوز، چه مجوز ورود و چه مجوز تولید در سازمان غذا و دارو انجام می‌شود. در بخش غذا و بهداشتی و آرایشی نیز به همین شکل است. آنچه که در فهرست دارویی ایران یا فارماکوپه وجود دارد. یا در داخل تولید یا با مجوز این وزارتخانه وارد می‌شود همه مشمول نظارت وزارت بهداشت است.

هر دارو بدون بر چسب اصالت وزارت بهداشت غیر مجاز است
شیبانی اضافه کرد: همچنین هر محصولی برچسب اصالت وزارت بهداشت را نداشته باشد قطعاً غیرمجاز است و ما با عرضه کننده آن برخورد می‌کنیم.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت تصریح کرد: بوتاکس فرآورده‌ای است که در داخل فرمولاسیون شده و حداکثر ظرف یک ماه آینده تولید داخلی آن وارد بازار می‌شود.

اثر تغییر قیمت ارز بر داروهای جدید وارداتی
وی در خصوص افزایش قیمت بعضی داروها خصوصاً داروهای سرطانی گفت: بخشی از قیمت داروها تابع صنعت و تولید است که بر اساس یکسری هزینه‌هایی که شامل صنعت می‌شود، یک میزان قابل قبولی تغییر قیمت داشتند.

شیبانی تأکید کرد: ما برای داروهای وارداتی هم افزایش قیمت قائل نشدیم، مگر اینکه داروهایی که جدید وارد شده که تغییر قیمت ارز بر روی آنها تأثیر گذاشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha