سلامت نیوز : گروهی پرخاشگری را رفتاری می دانند که به دیگران آسیب می رساند یا بالقوه می تواند آسیب برساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر فاطمه محرری، عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در برخی از فیلم و کارتونها و یا حتی بازی های رایانه ای صحنه های خشن و پرخاشگرانه زیادی دیده می شود اظهار داشت: این امر موجب الگو گیری کودک از این برنامه ها و در نتیجه بروز رفتارهای پرخاشگرانه در وی می شود و والدین برای پیشگیری از این مشکل باید تماشای تلویزیون را برای فرزند خود محدود کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نشانه های پرخاشگری اظهار داشت: کتک کاری، گاز گرفتن، پرت کردن اشیاء و خراب کردن آنها از نشانه های پرخاشگری در سنین دو تا سه سالگی است و پس از این سنین پرخاشگری کلامی در کودکان افزایش می یابد.

مدیر گروه روان پزشکی بیمارستان ابن سینا محدود کردن رفت آمد با کودکان و بزرگسالان پرخاشگر، حفظ آرامش والدین در زمان پرخاشگری فرزند، ارائه راهکارهای مناسب از جمله نفس عمیق کشیدن و صحبت کردن با وی،تنظیم زمان خوابیدن و غذا خوردن کودک، سرگرم کردن کودک، محروم سازی موقتی بلافاصله پس از پرخاشگری کودک را از جمله راه های کاهش پرخاشگری در کودکان برشمرد.

دکتر فاطمه محرری خاطر نشان کرد: احساسات کودک خود را بشناسید و به او بفهمانید که پرخاشگری قابل قبول نیست و او را در راه رسیدن به مقصودش کمک نمی کند.

وی با اشاره به اینکه تا حد امکان چیزهای خاصی را که نمی خواهید کودکتان به آنها دست بزند از دسترس او دور کنید و از گفتن کلمه (نه) همچنین گفتن زیاد جمله دست نزن خودداری کنید اظهار داشت: زمانی که کودک در برخورد با موقعیت های مشکل رفتاری غیر از پرخاشگری نشان می دهد ، به او توجه و او را تشویق کنید.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: به کودک کمک کنید با گفتن کلمات احساسات خود را ابراز کند و به تدریج که کودکان از مهارت های زبانی بهتر استفاده می کنند حملات کج خلقی کمتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha