دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 43007

احتمالاً شما هم مثل بیشتر مردم دوست دارید جوان تر به نظر برسید. یكی از راه های رسیدن به این هدف، افزودن میوه های ضدپیری به رژیم غذایی تان است.

سلامت نیوز: احتمالاً شما هم مثل بیشتر مردم دوست دارید جوان تر به نظر برسید. یكی از راه های رسیدن به این هدف، افزودن میوه های ضدپیری به رژیم غذایی تان است.
میوه ها سرشار از آنتی اكسیدان هستند و آنتی اكسیدان ها برای مبارزه با رادیكال های آزاد كه بر روی سیستم بدن تأثیر منفی می گذارند، مفیدند. این مواد در ضمن نقش مهمی در مقابله با آسیب های ناشی از بالارفتن سن ایفا می كنند.

انواع توت ها حاوی مقادیر زیادی آنتی اكسیدان هستند. توت فرنگی را در نظر بگیرید. این میوه مقدار كمی قند دارد ولی در عوض منبع فوق العاده ای از پتاسیم و ویتامین B محسوب می شود.

موز انتخاب مناسبی برای مبارزه با روند پیری است. این میوه سرشار از پتاسیم، پروتئین و ویتامین B می باشد كه این مواد برای سلامتی ضروری هستند.

یكی از میوه های مفیدی كه كمتر مورد توجه قرار می گیرد آلو می باشد. كولاژن و ویتامین A موجود در این میوه علائم پیری را محو می كند و مانع از ایجاد چین و چروك و پژمرده شدن پوست می شود. برای سالها، آناناس یكی از میوه های ضدپیری محسوب شده كه در ترمیم بافت ها، سهولت جریان خون و كاهش الهتاب موثر می باشد. آناناس بر متابولیسم بدن تأثیر مثبت می گذارد و انرژی زاست و در ضمن در ترمیم پوست های آسیب دیده نقش دارد.

یكی از علائم بالارفتن سن، كاهش قوه بینایی است. در برخی از موارد این مشكل بر اثر كمبود ویتامین A بروز می كند.

پاپایا میوه ای ضدپیری و غنی از ویتامین A است و برای چشم و سایر اندام های بدن مفید می باشد.

در برخی از موارد، بالارفتن سن با افزایش كلسترول و بیماری های قلبی همراه است.

گریپ فروت میزان كلسترول را پایین می آورد و این مسئله بر كار رگ های قلب تأثیر مثبت می گذارد.

به طور خلاصه، اگر شما برای جوان ماندن خود جدی هستید باید برخی از خوراكی های فوق را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. بیشتر مردم این مسئله را می دانند كه با
مصرف غذاهای متنوع، سلامتی و جوانی آنها تضمین می شود ولی در این میان باید به نقش نوشیدنی ها نیز توجه كرد.

آب جعفری آسیب های وارده بر سلول ها را كاهش می دهد. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی اسید فولیك و ویتامین های A و C می باشد و خاصیت ضدپیری دارد.

آب هویج یك نوشیدنی سرشار از بتاكاروتن محسوب می شود كه بدن، آن را به ویتامین A تبدیل می كند و این ویتامین نیز وظیفه تولید سلول های جدید را برعهده دارد.

آب هویج برای سلامتی بسیار مفید است و ضمن تقویت سیستم ایمنی، در سیستم هورمونی تعادل ایجاد می كند.

با توجه به خاصیت سمی كه مصرف زیاد ویتامین A بر روی برخی از افراد می گذارد بهتر است به یك لیوان آب هویج اكتفا كنید.

یكی دیگر از نوشیدنی های مفیدی كه بسیاری از مردم شاید حتی نام آن را هم نشنیده باشند آب چغندر است.

این نوشیدنی موجب بازكردن رگ های خونی می شود و عملكرد كبد، روده ها و كلیه را بهبود می بخشد.

و نكته پایانی اینكه، همانطور كه احتمالاً تاكنون حدس زده اید آب بهترین نوشیدنی است و برای بهبود عملكرد اندام های مختلف ضروری می باشد.

منبع: روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha