سلامت نیوز : پزشكان مغز و اعصاب در آمریكا تاكید كردند داروهای آلزایمر كه در حال حاضر در آزمایشات كلینیكی در دست بررسی هستند ممكن است به ارتباطات مغزی و سیستم عصبی مصرف كنندگان آسیب برسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر روبرت واسار از متخصصان دانشكده پزشكی فنین برگ در دانشگاه نورت وسترن در بیانیه‌ای خاطرنشان كرد: بهتر است در این زمینه با احتیاط بیشتر عمل كنیم.

دكتر واسار در ابتدا آنزیم BACE1 را شناسایی كرد كه بعنوان یك قیچی مولكولی عمل می‌كند یعنی پروتئین‌ها را بریده و آزاد می‌كند. این پروتئین‌ها در واقع پلاك‌هایی را تشكیل می‌دهند كه تصور می‌شود عامل بروز آلزایمر هستند. اما واسار در مطالعه جدید فهمید آنزیم مزبور در عین حال نقش مهمی بعنوان برقرار كننده جریان الكتریكی مغزی ایفا می‌كند. در این نقش آنزیم فوق موقعیت آكسون‌ها (رشته‌های عصبی) را تعیین می‌كند. آكسون‌ها رشته‌هایی هستند كه نورون‌ها را در مغز به هم مرتبط می‌كنند. واسار دریافت اگر به روش ژنتیكی این آنزیم از بدن موش‌ها حذف شود سیستم بویایی جانور دچار مشكل در ارتباطات عصبی می‌شود.

بنابراین گزارش، پزشكان در آزمایشات تولید داروی آلزایمر از بازدارنده‌های آنزیم برای كاهش تشكیل پلاك‌ها استفاده می‌كنند به همین دلیل واسار تاكید دارد در استفاده از روش‌ فوق برای تولید داروهای آلزایمر باید احتیاط و مطالعات بیشتری انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha