دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
سلامت نیوز: مرد معتاد به شیشه كه با خوراندن سم به دخترش، او را كشت تا نتواند با مرد افغان ازدواج كند در جلسه محاكمه‌اش جزییات این قتل را توضیح داد و گفت خودش قربانی آزارهای نامادری‌اش بوده است. به گزارش خبرنگار ما، متهم كه دیروز در شعبه 71 دادگاه كیفری‌استان تهران محاكمه ‌شد در حالی‌كه به شدت ناراحت بود از كرده‌اش ابراز پشیمانی كرد. در ابتدای جلسه محاكمه، نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضرشد و در توضیح كیفرخواست گفت: ماموران پلیس شهرستان گیلاوند 13 آذر سال گذشته مطلع شدند دختر جوانی به نام نسیم در خانه‌اش جان باخته‌ است. زمانی كه پلیس به محل رسید و تحقیقات خود را انجام داد متوجه شد نسیم توسط پدرش به قتل رسیده ‌است.

در واقع فریدون متهم پرونده دخترش نسیم را وادار كرد سم بخورد و خودكشی كند.نماینده دادستان ادامه داد: «این مرد، دخترش را با چاقو تهدید و او را به خوردن سم وادار كرده ‌است. بعد از اینكه پلیس دستور داد جسد نسیم برای مشخص شدن علت دقیق مرگ به پزشكی قانونی منتقل شود، فرزین برادر مقتول مورد بازجویی قرار گرفت. این جوان گفت: پدرم معتاد به شیشه است و آن روز هم مواد مصرف كرده‌بود وقتی به خانه آمد به سمت نسیم رفت چاقو را زیر گلویش گذاشت و از او خواست بطری‌ای را كه در آن سم بود، بخورد. نسیم كه به شدت ترسیده‌بود سعی كرد مقاومت كند اما پدرم گفت اگر سم را نخورد او را با چاقو تكه‌تكه می‌كند. وقتی نسیم سم را خورد او را به اتاق برد و در را هم قفل كرد تا ما نتوانیم به نسیم كمك كنیم. من به سراغ همسایه‌ها رفتم و از آنها كمك خواستم. همسایه‌ها هم به پلیس زنگ زدند زمانی كه ماموران آمدند خواهرم مرده ‌بود. وقتی تحقیقات از همسایه‌ها انجام شد، یكی از كسانی كه با پلیس تماس گرفته ‌بود، گفت: یك روز قبل از اینكه نسیم كشته ‌شود، نسیم در حالی‌كه به شدت هیجان‌زده و ترسیده‌ بود به خانه ما فرار كرد. او گفت پدرش قصد دارد او را بكشد و از ما خواست كمكش كنیم. این دختر می‌گفت پدرش شیشه كشیده و با چاقو به سمتش حمله كرده ‌است.

این در حالی بود كه پزشكی قانونی هم بعد از بررسی‌های سم‌شناسی، علت دقیق مرگ نسیم را خوردن سم اعلام كرد. نماینده دادستان تهران ادامه داد: با توجه به مدارك موجود در پرونده و كیفرخواست صادره درخواست صدور مجازات برای متهم را دارم. در ادامه از آنجایی كه مادر نسیم اعلام رضایت كرده ‌بود، متهم در جایگاه حاضر شد. او كه خود در كودكی مورد آزار قرار گرفته‌ بود، اتهامش را قبول كرد و گفت: من معتاد به شیشه بودم و حال و روز خوشی نداشتم. من یك دختر و یك پسر دارم و هر دوی آنها را هم بسیار دوست داشتم. مدتی قبل از حادثه متوجه شدم دخترم با مردی افغان رابطه‌ دارد. هرچند دخترم می‌گفت او جوان خانواده‌داری است اما من دوست نداشتم دخترم با یك افغان ازدواج كند. آن جوان از نسیم خواستگاری و نسیم هم قبول كرده‌ بود. او از من می‌خواست به این ازدواج رضایت دهم اما من قبول نكردم. به دخترم گفتم به این رابطه ادامه ندهد اما او اصرار زیادی داشت كه با جوان افغان ازدواج كند. روز حادثه در حالی‌كه شیشه مصرف كرده ‌بودم به خانه رفتم و بطری حاوی سم را به دخترم دادم و با چاقو تهدیدش كردم تا سم را بخورد. من نمی‌خواستم دخترم را بكشم و فقط می‌خواستم او را تهدید كنم تا دیگر با آن پسر رابطه نداشته ‌باشد و فكر هم نمی‌كردم با این كار بمیرد. متهم در مورد اینكه چطور تصور نمی‌كرد نوشیدن سم دخترش را بكشد، گفت: زمانی كه نوجوان بودم نامادری‌ام خیلی من را اذیت می‌كرد و آزارهایش باعث شد خودكشی كنم. در آن زمان من سم خورده ‌بودم اما بعد از چند ساعت مرا به بیمارستان رساندند و حالم خوب شد و از مرگ نجات پیدا كردم. من فكر می‌كردم دخترم هم نجات پیدا می‌كند.

متهم گفت: از كاری كه كرده‌ام خیلی پشیمان هستم تنها گناه دخترم این بود كه خواستگاری افغان داشت. در ادامه وكیل مدافع متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: برایم مشكل است از متهمی دفاع كنم كه دختر بی‌گناهش را به طرز دلخراشی به قتل رسانده اما با توجه به گفته‌های همسر و پسر متهم، او به ماده محرك شیشه اعتیاد داشت و قبل از ارتكاب جرم از این مواد مصرف كرده بود. بنابر تحقیقات پزشكی و مطالعات صورت گرفته، از سوی افراد مبتلا به مصرف شیشه به لحاظ تاثیر شیشه روی مغز كارهای غیرمتعارفی صورت می‌گیرد كه ناشی از تاثیر مواد و سلب اراده و ایجاد انگیزه و عمد در عمل ارتكابی است. بنابراین برای او درخواست صدور حكم شایسته را دارم. در پایان بعد از اینكه متهم آخرین دفاعیات خود را مطرح كرد، هیات قضات وارد شور شدند و او را به تحمل حبس به لحاظ جنبه عمومی جرم محكوم كردند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha