سلامت نیوز :رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمرگفت: در استان سیستان و بلوچستان بخشی به نام «بریس» است که برای حدود 6 هزار نفر ساکن آن حتی یک پزشک هم نیست.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فرحناز رافع صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه بین اداره کل سلامت شهرداری تهران و این سازمان اظهار داشت: انعقاد این تفاهمنامه میان این دو سازمان با هدف همکاری و مشارکت طرفین در اجرای برنامه‌ها، اقدامات و افزایش اثربخشی فعالیت‌ها در زمینه پیشگیری از حوادث و بلایا است.

وی افزود:این تفاهم را به صورت پایلوت در تهران و در صورت موفقیت در تمام شهرها اجرا خواهد شد. افزایش و توسعه نقش خدمات داوطلبان در اداره امور عام‌المنفعه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی، ارتقای نقش تعاملی و سطح همکاری‌های بین بخشی در جهت مدیریت مشارکت مردمی از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای مناسب در جذب حداکثری و ارتقای ظرفیت و توان داوطلبان در ارائه خدمات انساندوستانه و توسعه مشارکت و حضور مشارکت بیشتر و موثر اشخاص توانمند جامعه در فعالیتهای عام‌المنفعه و خیرخواهانه و تحقق شعار مشارکت مردمی و توسعه شبکه‌های اجتماعی از طریق آماده‌سازی، ساماندهی، سازماندهی، توانمندسازی و آموزش همگانی امداد و کمکهای اولیه و همکاریهای بین‌بخشی است.

وی تصریح کرد:‌ ما با همکاریهای بین‌بخشی می‌توانیم در بحث‌های حوادث غیرمترقبه و مباحث اینچنینی به خصوص بحث زلزله که ما در معرض آن هستیم همکاری‌های گسترده‌ای انجام دهیم، ما می‌توانیم با ظرفیتی که در خانه‌های بهداشت محلات وجود دارد به شعار اصلی سازمان که هر خانواده یک امدادگر است برسیم.

رافع خاطرنشان کرد: انتظار ما از این قرارداد هماهنگی شهرداری برای فعال‌سازی خانه‌های داوطلبی، افزایش مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه و انسان‌دوستانه، همکاری در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و ارائه تسهیلات آموزشی در سطح نواحی و محلات در جهت کاهش آسیب‌ها و تامین ساز و کار جهت همکاری هلال احمر با خانه‌های سلامت است.

وی با اشاره به کاروانهای سلامت و نیکوکاری که از برنامه‌های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است اظهار داشت: بالا بردن سطح سلامت یکی از اهداف این سازمان است در سفری که اخیرا به استان سیستان و بلوچستان داشتیم بخشی به نام «بریس» که حدود 6 هزار نفر جمعیت داشت بود که در آنجا حتی یک جمعیت مردم‌نهاد وجود نداشت. در آن نقطه خانه داوطلب روستایی را راه‌اندازی کردیم و از افراد بومی برای اداره آنجا اشخاصی را آموزش می‌دهیم.

رافع تاکید کرد: برای حدود 6 هزار نفر ساکن در این بخش حتی یک پزشک هم نبود.

وی گفت: در مناطق محروم فاصله هر روستا با روستای دیگر حدود ۳ ساعت است. در کهگیلویه و بویراحمد که طرح پزشک خانواده در حال اجراست مردم باید ساعت‌ها راه بروند تا به پزشک خانواده برسند.

وی افزود: ما با همکاری بسیج جامعه پزشکی، کاروانهای سلامت و نیکوکاری به مناطق محروم اعزام می‌کنیم تا بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم و سطح سلامت مردم را افزایش بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha