سلامت نیوز : طبق آخرین سرشماری بهداشت دهان و دندان در سال 1382، به طور متوسط هر کودک بدو ورود به دبستان 5 دندان پوسیده در دهان دارد.

مدیر کل بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:« 5 دندان کودکان به طور متوسط بدو ورود به دبستان پوسیده است.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ، "مسعود خوشنویسان" در حاشیه گردهمایی مسئولان بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در زاهدان برگزار شد با اشاره به آخرین سرشماری بهداشت دهان و دندان که در کشور در سال 1382 انجام شد، گفت: بر اساس این سرشماری، به طور متوسط هر کودک بدو ورود به دبستان 5 دندان پوسیده در دهان دارد.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه ریزی های منسجمی را با هدف کاهش این آمار انجام داده است.

وی افزود: ترویج استفاده از وارنیش فلوراید، توزیع دهان شویه فلوراید در مدارس ابتدایی و استفاده از شیار پر کن برای دندان های دائمی کودکان 6 ساله، از جمله اقداماتی بود، که با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان آنها اجرا شده است.

دکتر مسعود خوشنویسان با تاکید بر اهمیت توجه هر فرد به بهداشت و سلامت دهان و دندان خویش ادامه داد: در این زمینه وزارت بهداشت هم به کمک مردم آمده است و با ارائه آموزش های بهداشت دهان و دندان شیوه های مراقبت بهینه را به آنان می آموزد.

وی تصریح کرد: دندان شیرخوار از 6 ماهگی پس از هر بار شیر خوردن باید توسط والدین تمیز شود.

مدیر کل بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئولیت مراقبت از دندان کودک تا 3 سالگی به عهده پدر و مادر است و در این مدت هر 6 ماه یکبار کودک باید توسط دندانپزشک معاینه شود.

دکتر خوشنویسان تاکید کرد: پس از 3 سالگی، دندان کودک باید سالی یکبار مورد معاینه قرار گیرد.

وی گفت: با انجام مراقبت های بهداشتی، داشتن دندان های زیبا و سالم تا آخر عمر امکان پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha