قرار بود حمایت از بیماران کلیوی بعد از هدفمندی یارانه ها بیشتر شود اما چنین اتفاقی عملاً رخ نداد

سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به بی توجهی مسئولان نسبت به مشکلات بیماران کلیوی از مرگ 15 هزار بیمار پیوند کلیوی از سال 64 تاکنون خبر داد و گفت: قرار بود حمایت از بیماران کلیوی بعد از هدفمندی یارانه ها بیشتر شود اما چنین اتفاقی عملاً رخ نداد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، هاشم قاسمی با اشاره به اینکه از سال 64 تاکنون بیش از 33 هزار پیوند کلیه در کشور صورت پذیرفته است، اظهار داشت: ولی متأسفانه از این تعداد 15 هزار بیمار جان خود را به دلایلی همچون عدم رسیدگی مسئولان نسبت به مشکلات بیماران کلیوی از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیماران کلیوی قبل از سال 64 باید برای پیوند کلیه به انگلیس و اروپا اعزام می‌شدند که هزینه‌های بسیاری از جمله بین 150 تا 200 هزار پوند دربر داشت که متأسفانه هزینه‌هایی سنگینی بر دوش مردم و دولت بود.

قاسمی با بیان اینکه این بیماران در سال‌های قبل از سال 64 باید با همراهان خود یک تا 3 سال در کشور خارجی برای درمان اقامت می‌کردند تا به مباحث دیالیز و درمان‌های پیوند بپردازند و  در آن کشور‌ها به دلیل محدودیت پیوند که فقط از اجساد صورت می‌پذیرد دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدند.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما خوشبختانه در زمینه پیوند کلیه به پیشرفت‌های علمی بزرگی رسیده است و جزو چند کشور مطرح پیوند کلیه جهان است، افزود: امروز شاهد آن هستیم که دیگر بیماران برای پیوند به خارج از کشور اعزام نمی‌شوند ولی مشکلات عدیده‌ای پس از پیوند دارند.

هاشمی با اشاره به مرگ 15 هزار بیمار پیوند کلیه از سال 64 بیان داشت: برخی از این مرگ‌ها اجتناب ناپذیر است ولی بسیاری از آنان بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته به دلیل عدم رسیدگی مسئولان به بیماران پیوند کلیوی از جمله گرانی دارو و موارد دیگر بوده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: هر سال نیز حمایت از بیماران پیوندی کمتر می‌شود و این یک فاجعه به حساب می‌آید زیرا از 33 هزار پیوند کلیه از سال 64 حدود 15 هزار بیمار جان خود را از دست داده‌اند و این جای تأسف دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز بیمارانی که به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مراجعه می‌کنند از جمله از تهران دچار مشکلات عدیده‌ای هستند زیرا بیمارانی که در پایتخت زندگی می‌کنند هزینه‌های زندگی آنان بالاتر است و ما انتظار داشتیم با هدفمندی یارانه‌ها حمایت از بیماران صعب‌العلاج صورت پذیرد ولی تا امروز این مسئله محقق نشده است و جای تأسف دارد و مسئولان در این زمینه باید هر چه سریعتر اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha