دانشمندان معتقدند آزمایشات ژنتیکی ممکن است به شناسایی افراد مستعد به خودکشی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تجزیه و تحلیل های جدید مربوط به مطالعات گسترده درمان های ضد افسردگی ثابت کرده اند که تغییرات ژنتیکی با اثرات جانبی و بحث برانگیز خودکشی مرتبط هستند. در صورت تایید نهایی چنین نکته ای، چنین تغییراتی در نهایت می توانند به عنوان اساس آزمایشات ژنتیکی برای پیش بینی اینکه چه کسانی خودکشی خواهند کرد، به کار رود.

فرانسیس مک کون از متخصصان علوم ژنتیکی مرتبط با روانشناختی در انستیتو ملی سلامت روانی آمریکا که محقق اصلی این پروژه نیز بوده است، گفت: حقیقتا به دنبال آن هستیم تا اثرات جانبی درمان های خودکشی را پیش از آغاز فرآیند های درمانی بررسی کنیم.

بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو، مطالعات اخیر دانشمندان گویای آن است که پیش بینی های ژنتیکی مربوط به خطرات خودکشی می تواند بسیاری از نگرانی های مربوط به فرآیند درمانی این بیماران را از بین ببرد.

در این خصوص متخصصان انستیتو ملی سلامت روانی آمریکا با همکاری مدرسه پزشکی هاروارد در بوستون با استفاده از داده های ثبت شده به تخمین فاکتورهای رفتاری و ژنتیکی پرداختند که بر اساس آن می توان به پیش بینی ارایه واکنش بیماران در معرض خطر خودکشی به داروهای ضد افسردگی پرداخت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha