سلامت نیوز : مدیر كل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از تدوین پروتكل درمان مواد محرك خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر عباسعلی ناصحی ، گفت: پروتكل درمان محرك‌ها تهیه شده است. چندین جلسه تشكیل و مبحث درمان اعتیاد به مواد محرك با خبرگان این حوزه به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی ادامه داد: پروتكل درمان اعتیاد به مواد محرك شیوه‌های مختلفی را شامل می‌شود اما اساس این شیوه‌ها واحد است و در اجرا تفاوت‌هایی با یكدیگر دارند؛ به طوری كه برخی دوره‌های درمان كوتاه‌تر و برخی طولانی‌تر است. درمان‌ اعتیاد به مواد محرك عمدتا غیردارویی بوده و درمان‌های روان درمانی، مشاوره و آموزش فرد و خانواده وی را شامل می‌شود.

وی با بیان این كه در ایران و در حوزه مواد محرك عمدتا شیشه مطرح است اما درمان تمام مواد محرك تقریبا یكسان است، ادامه داد: برای اعتیاد به مواد محرك بسته درمانی شامل سه مدل تهیه شده است و به منظور اجرای كشوری تا پایان سال ابلاغ می‌شود.

مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: اعتیاد یك بیماری مزمن است و هیچ گاه نمی‌توان گفت درمان آن پایان یافته است. اما بر حسب زمان، درمان اعتیاد متفاوت است به طوری كه در ابتدا، درمان‌ها و جلسات مشاوره روان درمانی بیشتر است و هر چه از زمان ترك بیماری می‌گذرد، درمان‌ها كمتر می‌شود. اما هیچ زمانی نمی‌توان گفت درمان پایان یافته و هر زمان احتمال عود آن وجود دارد.

دكتر ناصحی تاكید كرد كه درمان اعتیاد بر اساس پروتكل‌های وزارت بهداشت و به صورت یكسان انجام شود تا قابل اندازه‌گیری باشد. در درمان اعتیاد لازم است از درمان‌های سلیقه‌ای پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha