عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر این که گرایش زنان باردار و پزشکان به زایمان طبیعی بیماری‌های خطرناکی را برای مادر و فرزند به‌دنبال دارد، گفت: متأسفانه برخی پزشکان به‌علت طمع بیش از حد و به‌دست آوردن درآمد بیشتر، خانم‌های باردار را به زایمان سزارین تشویق می‌کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر این که گرایش زنان باردار و پزشکان به زایمان سزارین بیماری‌های خطرناکی را برای مادر و فرزند به‌دنبال دارد، گفت: متأسفانه برخی پزشکان به‌علت طمع بیش از حد و به‌دست آوردن درآمد بیشتر، خانم‌های باردار را به زایمان سزارین تشویق می‌کند.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش گرایش زنان باردار برای زایمان به صورت سزارین، افزود: متأسفانه هم‌اکنون میزان زایمان سزارین در کشور حدود پنج برابر کشورهای دیگر دنیا است.

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که هم‌اکنون زایمان سزارین در کشورتبدیل به یک موضوع عادی و باب شده است، گفت: این در حالی است که زایمان طبیعی برای حفظ سلامت جنین و نوزاد مؤثر است.

 آینده و نتیجه افزایش زایمان سزارین جامعه‌ای بیمار و ناتوان است

وی درباره بیماری‌های پیرامون زایمان سزارین، توضیح داد: به‌خطر افتادن سلامت مادر، مشکلات تنفسی، هیپوکسی و کم شدن اکسیژن، فلج شدن اندام، آسیب رساندن به چشم نوزاد، زردی از مهم‌ترین بیماری‌های پیرامون زایمان سزارین است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تبلیغات و ترویج زایمان سزارین در کشور، گفت: متأسفانه یک سری از پزشکان، بیماران را تشویق به زایمان سزارین می‌کنند و همچنین یک سری از بیماران نظر خود را به پزشکان جراح تحمیل می‌کنند.

این نماینده مجلس هشتم، با اشاره به طمع گروهی از پزشکان برای ترویج زایمان سزارین در میان خانم‌ها، تصریح کرد: هم‌اکنون تعرفه زایمان سزارین (میزان دریافت پزشک از بیمارستان) از تعرفه زایمان طبیعی بیشتراست، که این امر موجب می‌شود که پزشکان برای افزایش درآمد خود خانم‌های باردار را زایمان سزارین تشویق کنند.

 پایین آوردن تعرفه‌سزارین و بالا بردن تعرفه‌طبیعی موجب گرایش پزشکان به زایمان‌طبیعی می‌شود

مره‌صدق با تأکید بر این که تنها راه کاهش میل پزشکان به انجام عمل سزارین، پایین آوردن تعرفه این‌گونه زایمان و بالا بردن تعرفه زایمان طبیعی است، یاد‌آور شد: با اجرای این طرح به‌طور حتم میل مادی و معنوی پزشکان به انجام عمل زایمان طبیعی بیشتر می‌شود و به تبع آن فرزندان آینده کشور از بیماری خطرناک مصون می‌مانند.

بر اساس آمار رسمی در ایران حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد زایمان‌ها به صورت عمل جراحی یعنی سزارین صورت می گیرند، در حالی که بر اساس آمار غیر رسمی در ایران سزارین پنج برابر سایر نقاط جهان است. امروزه در برخی از بیمارستان های ایران این آمار حتی یکصد در صد نیز گزارش شده است.

تعرفه‌هایی که به زایمان طبیعی اختصاص داده می‌شود بسیار کمتر از سزارین است که این موضوع نیز بر افزایش سزارین در ایران دامن می‌زند در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا تسهیلات ویژه‌ای را برای زایمان طبیعی اختصاص داده‌اند که افراد را به آن ترغیب می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha