سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی جراحی زانو ،آرتروسكوپی و آسیبهای ورزشی گفت: رانندگی های طولانی در ترافیك درد زانو و آرتروز می آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دكتر محمد رازی رئیس انجمن علمی جراحی زانو ،آرتروسكوپی و آسیبهای ورزشی ایران در حاشیه این کنگره با بیان اینكه مشكلات زانو به دو نوع كلی تقسیم می شوند، گفت: یكی از این مشكلات در جوانان دیده می شود كه بیشتر دچار آسیب و پارگی رباط صلیبی قدامی یا ای سی ال می شوند و دیگری در افراد میانسال كه به علل مختلف از جمله كم تحركی، وزن زیاد، نحوه زندگی و شغل دچار سائیدگی و درد مفصل زانو می شوند كه در حقیقت پیش درآمد آرتروز در سنین میانسالی می باشد.

وی ادامه داد : عدم تمرین مناسب ، عدم رعایت مقررات، نبود آمادگی جسمانی و فشار بیش از حد و حتی برخی از رشته های ورزشی كه احتمال آسیب بیشتری دارند از جمله عوامل ایجاد آسیب در ورزشكاران هستند كه باعث پارگی در رباط های سی ال و مینیسك هایشان می شوند.

دكتر رازی یادآور شد: وزن نامناسب، رانندگی طولانی در ترافیك و به ویژه شهرهای شلوغ، بالا و پایین رفتن از پله و بكارگیری نامناسب و بیش از حد مفصل زانو دردهای زانو و آرتروز زانو را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینكه برخی از مشاغل نیز در ایجاد دردهای زانو دخیل هستند گفت: كارهای بنایی و موزائیك ، افرادی كه روزانه چندین بار برای تعمیر ماشین وارد چاله مكانیكی می شوند و مشاغلی كه نیازمند نشستن روی زانو هستند نیز در ایجاد دردهای زانو و آسیبهای زانو نقش زیادی دارند.

رئیس انجمن علمی جراحی زانو ، آرتروسكوپی و آسیبهای ورزشی ایران اظهار كرد: زمان راه رفتن یا دویدن، دو تا 5 برابر وزن شخص به مفصل زانو نیرو وارد می شود كه در افراد دچار اضافه وزن، این فشار به صورت تصاعدی بوده و موجب آسیبهای بسیاری به زانو می شود.

وی با اشاره به اینكه تغذیه در سلامت جسمانی افراد نقش به سزایی دارد گفت: بدن انسان نیازمند تغذیه همه جانبه اعم از گیاهان، گوشت خواری، غذاهای دریایی و لبنیات است كه برای حفظ سلامتی باید از انواع غذاها استفاده شود.

رازی در رابطه با گیاهان دارویی بیان داشت: اصل طب براساس داروهای گیاهی است كه این نوع گیاهان تاثیرات متفاوتی اعم از بهبودی، وخامت و یا اعتیاد را در پی دارند ولی در این راستا باید با اطلاع از تاثیرات گیاهان آنها را كشت داده و مواد موثره آنها به طور سنتیك در آزمایشگاه تهیه شوند.

وی در پایان با بیان اینكه مردم نباید در فصل بهار به دنبال گیاهان دارویی باشند خاطرنشان كرد: داروهای گیاهی تاثیرات خوبی دارند به شرطی كه در آزمایشگاه تست شده و توسط متخصصان كشت داده و به حد صنعتی برسند.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی جراحان زانو، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی تا پنجم اسفند در سالن همایش های بین المللی کیش در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha