سلامت نیوز : استاندار بوشهر گفت: با توجه به گزارش بازرسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر صنعتی در بوشهر باید از افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در این استان جلوگیری کنیم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، محمدحسین جهانبخش  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: رسالت اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هدایت و ساماندهی مدیریت مبارزه با مواد مخدر با رویکرد پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود: استراتژی مبارزه با مواد مخدر از اهم وظایف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: فرمانداران استان موظفند جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را ماهانه به صورت مرتب برگزار کنند.

جهانبخش بیان کرد: شهرستان‌های بوشهر و کنگان پایین‌ترین میزان تشکیل جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را داشتند در حالی که جز آسیب‌پذیر‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر در بخش مواد مخدر بودند.

وی با اشاره به وضعیت منطقه عسلویه در موضوع مصرف مواد مخدر گفت: این برداشت را که وزارت نفت رغبتی به مبارزه با مواد مخدر در عسلویه ندارد را باید از اذهان دور کرد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: دولت هزینه بالایی در ارتباط با مسائل کارگری در عسلویه می‌پردازد اما وجود سودجویان موجب شده شرایط مطلوب معیشتی برای کارگران فراهم نشود، مثلاً اتوبوس‌های از رده خارج برای ایاب و ذهاب کارگران استفاده می‌شود.

استاندار بوشهر بیان داشت: دوری از خانواده، سنگینی کار، نبودن شرایط معیشتی شرایط را برای گرایش کارگران به مواد مخدر فراهم می‌کند.

جهانبخش افزود: استفاده از مواد مخدر به ویژه شیشه بسیار خطرناک است و باید برای جلوگیری از مصرف این ماده مخدر خطرناک اقدام کنیم.

وی گفت: همان طور که عسلویه نقش استراتژیک در تولید میعانات گازی دارد طبیعی است که بستر آسیب بیشتری هم دارد که باید با نگاهی ویژه به آسیب‌های این منطقه نگریست.

استاندار بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در آینده شاهد حضور بیشتر کارگران در عسلویه خواهیم بود باید با نگاه جدی‌تری به آسیب‌های منطقه رسیدگی کنیم.

جهانبخش افزود: وزارت نفت باید ایجاد کمپ‌های کارگری را در نزدیکی سایت‌ها در دستور کار قرار دهد که آسیب‌های خرده فرهنگ‌ها در شهرستان کنگان کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha