سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 43090
سلامت نیوز : رئیس دانشکده پرستاری بقیه الله(عج) گفت: همچنان که بهورزان با یک دوره آموزشی کوتاه می توانند چندین قلم دارو را تجویز کنند پرستاران نیز با تعداد واحدهای تئوری فارماکولوژی در طول دوران 4 سال تحصیل می توانند دارو تجویز کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عباس عبادی اظهار کرد: اما هم اکنون که پرستاران در بیمارستانها و با دسترسی آسان به پزشک فعالیت می کنند با وجود توانمندی در تجویز دارو، تجویز دارو توسط آنان چندان ضروری به نظر نمی رسد.

وی ادامه داد: اما چنانچه پرستاران خدماتی را در خارج از محیط بیمارستانی ارائه کنند باید اجازه تجویز دارو نیز به آنها داده شود زیرا با این میزان آموزش و کوریکولوم موجود پرستاران توان انجام این کار را دارند.

رئیس دانشکده پرستاری بقیه الله(عج) افزود: تفاوت دانشجویان پزشکی، مامایی و پرستاری در گذراندن واحدهای فارماکولوژی اندک است از این رو این موضوع (برنامه درسی) نمی تواند مانعی برای عدم تجویز دارو توسط پرستاران باشد.

عبادی یادآور شد: با وجود دانش و توانانی پرستاران هم اکنون پرستاران در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اجازه تجویز هیچ قلم دارو را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha