سلامت نیوز : مدیركل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت از تدوین آیین نامه اختلاف حقوق سطوح مختلف پزشكی خبر داد و گفت: در صورت تایید این آیین نامه از سوی سطوح بالا دستی و اعضای هیات‌ امناها، این تغییر در سطح دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور اجرا می‌شود.

دكتر حسین مباركی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اختلاف حقوق سطوح مختلف پزشكی بویژه پزشكان عمومی، گفت: در بحث آیین نامه اداری- استخدامی اعضای غیرهیات علمی و هیات علمی دانشگاه‌ها، بررسی اختلاف حقوق سطوح مختلف پزشكی انجام شده در مرحله نهایی است.

وی ادامه داد: از آنجا كه اشل حقوقی‌ برخی پزشكان عمومی با دیگر نیروها تفاوت آنچنانی نداشت، تغییراتی در نظام پرداخت برای پزشكان و سطوح بالادستی ایجاد و در آیین نامه مربوطه پیش بینی شده است. در صورتی كه این آیین نامه در مرحله نهایی به تایید سطوح بالا دستی و اعضای هیات‌ امناها برسد، این تغییر عملا در سطح دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور اجرا می‌شود.

دكتر مباركی گفت: اكنون مشكل آن است كه حقوق یك پزشك عمومی با حقوق یك كارشناس تقریبا یكی است و بعضا حقوق كارشناسان از پزشكان هم بیشتر است. بر این اساس نقش مدرك تحصیلی و نقش پزشك در نظام سلامت، در نظام پرداخت‌ها خوب دیده نشده بود.

وی افزود: بنابراین باید پزشكان عمومی از نظر اشل حقوقی با سطوح پایین‌تر از خود متفاوت‌ باشند. در این آیین نامه، این تفاوت حقوق مقداری پررنگ‌تر شده است و مدرك تحصیلی و نقش اساسی پزشك در نظام سلامت لحاظ شده است. این تفاوت حقوقی، تفاوت معقولی است.

مدیركل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت در پایان گفت: به عنوان مثال پیش از این در قانون مدیریت خدمات كشوری، فوق لیسانس و دكترای عمومی در یك طبقه قرار داده شده بود كه در آیین نامه جدید، این طبقه جدا شده است تا جایگاه‌ها معنا یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha