چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 43099
سلامت نیوز : یک متخصص طب کار با بیان این كه حمل کیف، عامل ابتلا به آرتروز کتف و گردن است، توصیه كرد: کنار گذاشتن کیف و تلاش در جهت کاستن از حمل وسایل اولین قدم برای کاهش دردهای آرتروز است.


دکتر زیبا لوک زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: حمل كیف با دست، ضعیف شدن ماهیچه‌های نگهدارنده گردن، فشار روی مهره‌ها، فرسایش غضروف‌ها و آسیب دیدن مفصل‌ها را به دنبال دارد و عدم تحرك طولانی مدت سبب فشار روی ماهیچه به صورت مداوم، آسیب دیدن آن ماهیچه و در نهایت دردهای عضلانی می‌شود.

وی ادامه داد: انجام حرکات ورزشی سر و گردن و ماهیچه‌های کتف می‌تواند باعث تقویت این ماهیچه‌ها شده و از وارد آمدن فشار روی ستون فقرات و استخوان‌های گردن بکاهد.

وی توصیه کرد: دانش آموزان را می‌توان با تشویق به حرکات ورزشی و دادن مسوولیت در منزل مانند تمیز کردن شیشه پنجره‌های خانه از مبتلا شدن به این بیماری نجات داد.

این متخصص طب کار تصریح کرد: در کشور ما فرهنگ حمل و نقل کیف به ویژه کیف‌هایی که اصطلاحا به کیفهای سامسونت معروف است، همه‌گیر شده حتی اخیرا داشتن کیف سامسونت به صورت پرستیژ و تیپ درآمده و حمل کیف از دوران دانش آموزی تا سنین کهنسالی ادامه دارد.

وی با بیان اینكه حمل کیف عامل آرتروز کتف و گردن است، یادآور شد: براساس تحقیقات انجام شده دانش آموز مجاز است فقط ده درصد وزن خود بار حمل کند اگر این مقدار افزایش یابد در صورتی که کیف را با دست حمل کند دچار آرتروز گردن و کتف می‌شود و اگر به صورت بند روی کتف چپ یا راست بیندازد، دچار افتادگی شانه خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: همچنین زنان خانه دار اگر وزن کیف زنانه آنها بیش از یک دهم وزن بدنشان باشد به همین مشکل دچار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha