چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 43112
سلامت نیوز :تغییرات پی در پی در سازمان بهزیستی باعث شده تا مسئولان این سازمان نتوانند آن طور كه باید و شاید به وظایف خود عمل كنند و بی‌ثباتی مدیریتی به یكی از معضلات این سازمان حمایتی تبدیل شده است. تغییرات مدیریتی این سازمان به گونه‌ای است كه مدت زمان ریاست بر این سازمان از ابتدای انقلاب تاكنون به كمتر از 3 سال رسیده است و این تغییرات مشكلات متعددی را برای مددجویان به وجود آورده است. یکی از مشکلات اساسی و اصلی معلولان اشتغال آنهاست که تدوین یك برنامه مدون برای آنها از سوی مسئولان لازم است.

تهران امروز نوشت : قانون جامع حمایت از معلولان توسط مجلس تصویب شده و باید توسط مسئولان این سازمان به مرحله اجرا دربیاید. پرداخت 30 تا 50 هزار تومان مستمری به معلولان در ماه كه توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود با تورم موجود در جامعه نمی‌تواند مشكلی را از مشكلات آنها حل كند. این در حالی است كه از حدود 5/ 2 میلیون معلولی كه در كشور وجود دارد 600 هزار نفر از آنها دچار معلولیت‌های خاص هستند كه فرصتی برای بروز استعداد‌ها و خلاقیت‌هایشان ندارند. عدم آماده‌سازی معابر اماكن برای این افراد از جمله مشكلاتی است كه برای معلولان در جامعه وجود دارد و باید نهادها و سازمان‌های مسئول برای رفع این مشكل دست به دست هم دهند تا بتوانند زندگی بهتر و امكانات رفاهی را برای این شهروندان فراهم كنند. آماده‌سازی ساختمان‌ها و اماکن برای معلولان نیز چندین سال است که مورد بحث قرار می‌گیرد اما در عمل به مرحله اجرا درنیامده است.

مشكل مسكن و اشتغال از مهم‌ترین مشكلاتی است كه معلولان ویلچری با آن مواجه هستند كه تصویب اعتبارات لازم در مجلس می‌تواند كمكی به معلولان در این راه باشد.

دولت نیز باید برای برطرف شدن مشکلات متعدد معلولان، لایحه افزایش اعتبارات برای معلولان را به مجلس ارائه کند تا در مجلس نیز تصویب شود. این در حالی است كه اگر بودجه مورد نیاز این معلولان توسط دولت تامین شود بهزیستی می‌تواند خدمات قابل توجهی را به آنها ارائه كند. برای درك بهتر مشكلات معلولان كافی است مسئولان سازمان بهزیستی فقط یك روز روی صندلی چرخدار بنشینند و در معابر تردد كنند یا چشمان خود را ببندند و با عصای سفید به خیابان‌های شهر بیایند تا شاید بتوانند گوشه‌ای از مشكلات معلولان را درك كنند. آگاهی نداشتن مسئولان سازمان بهزیستی از شرایط معلولان و عدم تعامل با مددجویان باعث شده تا مشكلات این شهروندان هر روز و هر روز بیشتر شود و هیچ امیدی برای رفع آنها نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha