عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که مسئولان به‌جای رایگان کردن سطح یک طرح پزشک خانواده به فکر ارتقا کیفیت در بخش بهداشت و درمان باشند، گفت: متأسفانه با بودجه‌ای که دولت برای نظام سلامت کشور اختصاص می‌دهد، هیچ طرح پایه‌ای مانند پزشک خانواده به صورت مناسب اجرایی نمی‌شود.

اجرای رایگان سطح یک پزشک خانواده نیاز به اعتبار دارد نه شعار
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که مسئولان به‌جای رایگان کردن سطح یک طرح پزشک خانواده به فکر ارتقا کیفیت در بخش بهداشت و درمان باشند، گفت: متأسفانه با بودجه‌ای که دولت برای نظام سلامت کشور اختصاص می‌دهد، هیچ طرح پایه‌ای مانند پزشک خانواده به صورت مناسب اجرایی نمی‌شود.

 انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر رایگان بودن سطح یک طرح پزشک خانواده، افزود: این اظهارات از عقبه کارشناسی برخوردار نیست و تنها جنبه شعار و وعده دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که مسئولان به‌جای رایگان کردن طرح‌های نظام سلامت به فکر ارتقا کیفیت در بخش بهداشت و درمان باشند، گفت: متأسفانه با بودجه‌ای که دولت برای نظام سلامت کشور اختصاص می‌دهد، هیچ طرح پایه‌ای مانند پزشک خانواده به صورت مناسب اجرایی نمی‌شود.

محسنی‌بندپی با انتقاد از دولت به‌علت بی‌توجهی و اختصاص ندادن اعتبارات بخش سلامت کشور، افزود: دستگاه اجرایی بعد از گذشت ۱۱ ماه از سال ۹۰ هنوز اعتبار سه هزار میلیاردی از محل درآمد مازاد نفتی را به طور کامل به وزارت بهداشت و درمان اختصاص نداده است.

وی ادامه داد: چندی پیش مرضیه ‌وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی از پرداخت ۱۰ درصدی درآمد مازاد نفتی از سوی دولت خبر داد، که متأسفانه به جای اختصاص این اعتبار در ارتقا کیفیت بخش درمان در مصوبات سفرهای استانی و طرح‌های عمرانی هزینه شد.

این نماینده مجلس هشتم، خواستار پایبندی دولت به اجرای و رعایت قوانین مجلس شورای اسلامی در حوزه نظام سلامت شد و گفت: با توجه به این که هم‌اکنون برنامه اجرایی وزارت بهداشت و درمان به طور کامل برای ارتقا کیفیت بخش بهداشت و درمان آماده است، دولت باید برای شکوفایی و توسعه این وزارتخانه اعتبار معوقه را اختصاص دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر این که نگاه دولت به بودجه سلامت باید منطقی‌تر شود، یاد‌آور شد: در صورتی که دولت اقدام به اختصاص اعتبار سه‌هزار میلیاردی از محل مازاد درآمد نفتی و بودجه در سال ۹۰ و ۹۱ کند، می‌توان به‌ آینده نظام سلامت کشور امیدوار شد.

چندی پیش محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، هزینه خدمات سطح یک پزشک خانواده را رایگان و سهم بیمار در پرداخت هزینه خدمات سطح دو را پنج درصد اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha