چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 43119

شاید زمانی که بسیاری از ما درباره وعده های غذایی فکر می کنیم بیشتر به سه وعده اصلی که عبارت از :صبحانه ، ناهار و شام است. اما حقیقت این است که یک میان وعده ها از جمله مهمترین بخش های برنامه غذایی است.

سلامت نیوز : شاید زمانی که بسیاری از ما درباره وعده های غذایی فکر می کنیم بیشتر به سه وعده اصلی که عبارت از :صبحانه ، ناهار و شام است. اما حقیقت این است که یک میان وعده ها از جمله مهمترین بخش های برنامه غذایی است.
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، جالب است بدانید که بسیاری از کارشناسان معتقدند که این وعده های اصلی نیستند که باعث چاقی می شوند و بلکه میان وعده های ناسالم هستند که به چاقی افراد منجر می شوند.در عین حال نباید فراموش کنیم که در صورتی که بتوانیم میان وعده های صحیحی را مصرف کنیم می توانیم از ضعف و احساس گرسنگی در طول روز جلوگیری کرده و در عین حال تناسب اندام خود را نیز حفظ کنیم. در این نوشته قصد داریم تا شما را با تعدادی از میان وعده های مناسب آشنا کنیم.

خشکبار
خشکبار خصوصا، گردو و بادام منابع بسیار غنی پروتیئن و اسید چرب مفید امگا۳ هستند که برای عضله سازی در ورزشکاران و کاهش فشار خون بسیار مفید هستند. خشکبار با تقویت سیستم متابولیسم بدن به میزان ۱۱ درصد کمک خوبی برای افرادی است که قصد کاهش وزن را دارند.


ذرت بو داده

بسیاری از ما با شنیدن نام ذرت بو داده به یاد سالن سینما و تماشای فیلم می افتیم. این میان وعده در صورتی که بدون نمک ، شکر یا کره سرو شود دارای مقادیر بالای فیبر، چربی کم بوده در عین حال در طول روز با ثابت نگاه داشتن قند خون احساس سیری را در ما حفظ می کند و حتی از ابتلاء به سرطان نیز جلوگیری می کند. ذرت بو داده دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان "پولی فنول" در میان میان وعده های تهیه شده از غله است.

زیتون
این میوه خوش طعم و مشهور دارای منابع بسیار غنی از اسید چرب و ویتامین E است و می تواند به خوبی از بدن در برابر آسیب های سلولی محافظت کند. در تحقیقی که توسط دانشگاه شهر بارسلون در اسپانیا انجام شده است مشخص شده که زیتون در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش داشته و همچنین در یک تحقیق انجام شده توسط فرانسوی ها بر نقش زیتون در جلوگیری از پوکی استخوان نیز نقش دارد. البته توجه کنید که میزان سدیم موجود در زیتون های سبز رنگ از زیتونهای سیاه رنگ بیشتر است.

پنیر
پنیر به عنوان یک ماده غذایی که سرشار از کلسیم است نقش مهمی در سلامت عظلات و استخوانها ایفاء کرده و همچنین دارای آمینو اسیدی به نام " گلوتامین" است که برای بازیابی پس از تمرینات ورزشی سنگین مفید است. همچنین در یک تحقیق انجام شده در کشور فنلاند مشخص شده است که استفاده از لبنیات با درصد کلسیم بالا به چربی سوزی کمک می کند.

کنجد
یک مشت کنجد می تواند مقدار مناسبی از مواد معدنی و پروتیئن مورد نیاز را تامین کرده و در کاهش چربی و فشار خون نیز موثر باشد. این ماده غذایی دارای منابع غنی آهن است که برای تولید انرژی مفید است. همچنین در تحقیقاتی که در کشور کانادا صورت گرفته است مشخص شده است که استفاده از کنجد به همراه ماده غذایی که دارای منابع سرشار ویتامین C است به جذب بیشتر آهن کمک می کند.

شاه توت خشک شده
این نوع از توت حاوی منابع غنی آنتی اکسیدان است در ترمیم سلولهای آسیب دیده بدن انسان نقش مهمی دارند و همچنین شانس حمله قلبی و یا سرطان را نیز کاهش می دهند. این ماده غذایی با تقویت ماهیچه های چشم از کاهش بینایی نیز جلوگیری کرده و به افزایش تولید انرژی و همچنین ترمیم بافت های آسیب دیده نیز کمک می کند.

گوشت گوساله خشک شده
البته بایستی در ابتدا متذکر شویم که این نوع از میان وعده خیلی در کشور ما عمومیت ندارد اما به جهت خواص مفید آن در این مطلب به آن اشاره می شود. گوشت پخته شده و خشک شده یک منبع مناسب پروتیئن با درصد چربی کم است. علاوه بر این این نوع گوشت منبع غنی اسید چرب امگا ۳ ، روی ، آهن و ویتامین ب ۱۲ است. نکته جالب در مورد غذاهای این چنینی با پروتیئن بالا این است که بدن انسان برای هضم غذاهای حاوی پروتیئن بالا مجبور است که کالری بیشتری را مصرف کرده و با کاهش وزن شما کمک می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha