سلامت نیوز: رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به تاثیر نوسانات ارزی بر ارائه خدمات بیمارستان گفت: با توجه به نوسانات ارزی، شرکتهای خارجی تا ۴۰درصد قیمت کالاهای خود را افزایش داده‌اند که بخشی از این هزینه‌ها به بیمار و برخی به بیمارستان تحمیل شده است.

دکتر جباروند در گفت‌و‌گو با سینا نیوز افزایش قیمت‌ها و تاثیر نوسانات ارزی را باعث دوبرابرشدن مشکلات بیمارستان دانست و گفت: نوسانات ارزی منجر به افزایش قیمت کالاهای شرکتهای خارجی شده است به طوری که بسیاری از این شرکت‌ها اقلام خود را با ۴۰درصد افزایش قیمت و مطابق با نوسانات روزانه ارز می‌فروشند.

وی ادامه داد: برخی از این افزایش قیمت و هزینه‌ها به بیمارستان و بخشی به خود بیمار متقبل شده است و متاسفانه بیمه‌ها هیچ گونه پوششی را در قبال این مشکلات برعهده ندارند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مشکلات بیمارستان دو چندان می‌شود.

جباروند از توقف خریدهای بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات اخیر، خرید برخی از تجهیزات پزشکی که کارکرد اورژانسی و فوری برای بیمارستان ندارد را متوقف کرده‌ایم و موارد ضروری را از ذخیره‌های بیمارستانی تامین می‌کنیم.

ارز دولتی در اختیار شرکتهای قانونی قرار گیرد

وی با بیان داخلی کردن ارز به عنوان راه حل مشکلات موجود تصریح کرد: امیدوارم با توجه به همکاری‌ها بین دولت و وزارت صنایع، ارز در خدمت واردکنندگان داخلی قرار گیرد و قیمت دلار و یورو کاهش یافته و شرکتهایی که دارای کارت قانونی هستند از دلار دولتی استفاده کنند.

رئیس بیمارستان فارابی در پایان خاطر نشان کرد: درآمدهای بیمارستانی بر اساس مصوبات دولت است که باید براساس رشد تورم، مبلغ تعرفه‌ها نیز دقیق‌تر شود تا مشکلات کسری بودجه در سال ۹۱ تکرار نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha