علی رغم پیشرفت در روش های درمانی سرطان، کماکان کودکان مبتلا به سرطان در کشورهای فقیر از شانس کمتری برای زنده ماندن برخوردار هستند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته متخصصان مجمع آنکولوژی و مطالعات سرطان آمریکا در حالی که در کشورهای صنعتی 80 درصد کودکان مبتلا به سرطان از این نوع بیماری جان بدر می برند، در کشورهای فقیر تنها 20 درصد کودکان مبتلا به سرطان زنده می مانند.
بنابر این گزارش، در 10 کشور از جمله بنگلادش، مصر، ماروکو، اکراین، ونزوئلا و ویتنام برنامه هایی برای مقابله با این معضل اجرا شده است و به گفته کارشناسان این برنامه ها نشان داده است که سرمایه گذاری های کوچک هم می تواند جان کودکان مبتلا به سرطان در کشورهای فقیر را بطور قابل ملاحظه ای نجات دهد.
بر اساس این گزارش، سالانه در سطح جهان، 160 هزار کودک به سرطان مبتلا می شوند که 90 هزار تن از آنها بر اثر این ابتلا جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که با تشخیص و درمان زودهنگام بسیاری از سرطان ها در افراد جوان و کودکان می توان به خوبی آن را درمان کرد.
این گزارش حاکیست، لوکمی یا سرطان خون شایع ترین سرطان میان کودکان است و بعد از آن توصیه های سیستم عصبی مرکزی و غدد لنفاوی قرار دارند.
یادآور می شود، تشخیص ندادن به موقع و نبودن درمان ها و داروهای کافی و درست، علت اصلی مرگ کودکان مبتلا به سرطان در کشورهای فقیر جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha