سلامت نیوز : یک اورولوژیست گفت: مردان به منظور پیشگیری از بیماریهای اورولوژی باید از بدو تولد تحت نظر اورولوژیست باشند.
به گزارش مهر، دکتر امیرحسین امیرحیدری با اشاره به هفته سلامت مردان ایرانی اظهارداشت: مردان ازلحظه تولد باید توسط اورولوژیست معاینه شوند چرا که این مهم از بروز بسیاری از بیماریها در مردان جلوگیری کرده و با تشخیص زودرس درمان صورت می پذیرد، به عنوان مثال بالابودن بیضه ها هنگام تولد و در دوران کودکی باید معاینه و درمان شود زیرا این مهم در بزرگسالی منجر به سرطان بیضه خواهد شد و عوارضی برای فرد در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: مردان هنگام ازدواج به مشاوره بسنده نکنند و حتما قبل از ازدواج آزمایشات و معاینات اورولوژی را جدی بگیرند تا با این اقدام از عوارض احتمالی که در آینده و زندگی زناشویی برای آنها پدیدار می گردد جلوگیری کنند.

امیر حیدری با اشاره به عفونت ادراری در پسران گفت: در 6 ماهه اول زندگی عفونت ادراری در پسران شایعتر است و سپس این عارضه در دختران شیوع بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام برای پیشگیری از بروز عفونتهای ادراری در پسران ختنه است ، خاطرنشان ساخت: این مهم در دین مبین اسلام نیز توصیه شده است و خود باعث پیشگیری از عفونت وبروز برخی بیماری های مردان می شود.

این متخصص اورولوژی جلوگیری از رفتارهای پرخطر و رعایت نکات بهداشت فردی هنگام مسافرت های خارج از کشور را از دیگر موارد برای پیشگیری از عفونت ادراری در مردان برشمرد.

وی با بیان این مطلب که سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان است گفت: علت این بیماری هنوز مشخص نشده است ولی عوامل خطر در این بیماری عامل ژنتیک  و رژیم غذایی نامناسب است.

امیر حیدری همچنین با اشاره به خوش خیمی و بدخیمی پروستات در مردان اظهارداشت: این عارضه نیز بر حسب سن مردان متغیر است بنابراین توصیه می شود مردان با کاهش مصرف غذاهای پرچرب از این عارضه پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha