چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
سلامت نیوز : براساس آخرین آمارهای ثبت احوال در دیماه سال جاری ۱۲ هزار و ۸۵۵ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به آذرماه ۱۳۲۶ مورد افزایش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا نیوز؛ براساس آخرین آمارهای سازمان ثبت احوال در دیماه، استان تهران با دوهزار و ۷۵۲ واقعه طلاق در صدر استانهای کشور قرار دارد.

استانهای خراسان رضوی با یکهزار و ۳۶۸ مورد، فارس با ۸۰۸ واقعه طلاق، اصفهان با ۷۲۷ مورد و خوزستان نیز با ۶۰۲ مورد طلاق ثبت شده بعد از استان تهران در رده استانهای پر طلاق قرار گرفته‌اند.

استان ایلام با ۵۴ مورد طلاق، دارای کمترین آمار طلاق به ثبت رسیده طی دیماه در میان استانهای کشور بوده است که پس از آن نیز استان چهارمحال بختیاری با ۵۵ مورد طلاق، خراسان جنوبی با ۸۱ مورد، کهکیلویه و بویر احمد با ۹۴ واقعه و استان یزد با ۱۰۹ واقعه طلاق از جمله استانهایی بوده‌اند که کمترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.

این درحالی است که براساس آمارهای ثبت احوال در آذرماه ۱۱ هزار و ۵۲۹ مورد طلاق در کل کشور به ثبت رسیده است.

همچنین آمارهای طلاق در ۹ ماهه اول امسال نشان از افزایش ۱. ۴ درصــد آمار طلاق نسبت به سال گذشته دارد.

براساس آمارهای ثبت احوال در ۹ ماهه سال ۱۳۹۰، ۱۰۴ هزار و ۹۹۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱. ۴ درصــد افـزایش داشته است.

همچنین تعداد طلاقهای ثبت شده شهری طی این مدت ۸۸ هزار و ۹۰۹ رویداد بوده و تعداد طلاقهای ثبت شده روستایی نیز ۱۶ هزار و ۸۳ مورد بوده است.

طی این مدت در مجموع نسبت ازدواج به طلاق ۷. ۶ می‌باشد که در مقابل هر ۵. ۶ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

این درحالی است که نسبت ازدواج به طلاق در استانهای تهران و البرز ۵. ۳، دراستان خراسان رضوی ۲. ۶، اصفهان ۵. ۶، فارس ۶. ۷ و ایلام ۶. ۱۵ و یزد ۲. ۱۱ اعلام شده است.

براساس آمارهای موجود در ۹ ماهه امسال، بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله با تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۴ واقعه بوده و همچنین بیشترین طلاق ثبت شده زنان نیز در گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله با تعداد ۲۶ هزار و ۶۶ مورد بوده است.

همچنین بیشترین طلاق ثبت شده، مربوط به مردان گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله با زنان ۲۴-۲۰ ساله بوده که تعداد آن برابر با ۱۱ هزار و ۸۶۷ واقعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha