سلامت نیوز: یک روانشناس و استاد دانشگاه گفت: افسردگی مهمترین عامل طلاق برای زنان و مردان است.

سید هادی معتمدی در گفت و گو با پانا در خصوص تاثیرات پس از طلاق بر روی زنان و مردان اظهار داشت: از دید روانپزشکی و آسیب شناسی مهمترین و بزرگترین مشکل در زنان و مردان پس از طلاق احساس افسردگی است . زیرا آنان احساس می کنند که شی محبوب خود را از دست داده اند. تحت چنین شرایطی وقتی افراد که همه چیز خود را به ازدواج فروخته اند در صورت طلاق ، جدایی ، مرگ همسر و... احساس می کنند علاوه بر از دست دادن فرد مورد علاقه ، تمامی موضوعات مورد علاقه شان را نیز از دست داده اند که بدین منظور به سوگ عظیمی می رسند که این شوک معمولا منجر به افسردگی ، پرخاشگری ، خودکشی ، بروز احساس پوچی و... می شود.

وی همچنین درباره تبعات اجتماعی طلاق با بیان اینکه از مهمترین اثرات اجتماعی آن می توان به از هم گسیختگی افراد، از میان رفتن آمال و آرزوها و بی اعتمادی اشاره کرد گفت: همچنین می توان گفت که پس از طلاق هیچ گونه تامین و حمایت اجتماعی بخصوص از زنان نمی شود که به همین دلیل شاهد گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم .

معتمدی درباره رابطه دوستی های خیابانی و افزایش طلاق اذعان داشت: استفاده از نظریات و تجربیات افراد آگاه با مشاوران و روانشناسان به میزان قابل توجهی در کاهش طلاق موثر است . یکی دیگر از مواردی که در این زمینه می توان به آن تکیه کرد، بهره گیری از تجربیات خانواده ، توجه نکردن به غرایض فردی بطور اخص و همچنین بهره گیری از آموزش ها در زندگی شخصی است که به یقین توجه به این آموزش ها می تواند از بروز طلاق جلوگیری کند.

این استاد دانشگاه درباره آموزش های پیش از ازدواج نیز عنوان کرد: اگر روابط میان دختر و پسر در چارچوب رفتارهای تعریف شده و زیر نظر خانواده باشد، مسلما احتمال بروز طلاق کاهش می یابد. زیرا جوانان تحت این چارچوب سعی می کنند که به سنت های مفید خانوادگی احترام بگذارند و با استفاده از نظرات خانواده نسبت به یکدیگر شناختی منطقی یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha