سلامت نیوز: خوشنویسان از اجرای پیمایش كشوری سلامت دهان و دندان در ماه آینده خبر داد و گفت: این پیمایش در سال 91 ادامه دارد.

محمد حسین خوشنویسان رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت وگو با برنا از آغاز پیمایش كشوری سلامت دهان و دندان در ماه آینده خبر داد و گفت: کارهای اولیه این پیمایش كشوری سلامت دهان و دندان انجام شده است و این پیمایش در سال 91 ادامه می‌یابد و نتایج آن در سال آینده ارزیابی می‌شود.

خوشنویسان با اشاره به این مطلب که پیمایش سلامت دهان و دندان در تمام استان‌های كشور و در تمام گروه‌های سنی انجام می‌شود، افزود: طرح پیمایش کشوری سلامت دهان با هدف برنامه‌ریزی و پیشگیری از بیمارهای دهان و دندان به اجرا در خواهد آمد در واقع این طرح پیمایشی برای ارتقاء سلامت در جامعه است.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بر این اساس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دندانپزشک و کاردان بهداشت و دهان پس از گذراندن کارگاه‌های آموزشی، همه گروه‌های سنی را در سراسر کشور مورد پالایش قرار می‌دهند.

خوشنویسان با بیان این مطلب که این طرح هر سه سال یک بار باید در قالب سر شماری انجام شود، اظهار داشت: در جریان اجرایی شدن طرح پیمایش ملی سلامت دهان، شاخص تعداد دندان‌های پوسیده، کشیده و ترمیم شده مشخص خواهد شد تا بر اساس آن برنامه‌ریزی شود و گروه‌های هدف خدمات پیشگیری برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha