سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از افزایش برخی خشونت‌ها علیه پرستاران در مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: بیشتر این‌گونه برخوردها به عملکرد و نوع رفتار پرستار با مراجه‌کنندگان و بروز خطاهای پزشکی در بیمارستان‌ها بر می‌گردد.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به بروز برخی خشونت‌ها علیه پرستاران در مراکز بهداشتی و درمانی، افزود: بیشتر این‌گونه برخوردها به عملکرد و نوع رفتار پرستار با مراجه‌کنندگان و بیماران برمی‌گردد.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که نوع برخورد پرستاران با ارباب رجوع در بیمارستان‌ها باید تغییر کند، گفت: تغییر نوع رفتار این کارکنان تنها با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر این که بروز خشونت‌ها علیه پرستاران در بیمارستان‌ها علت‌های متفاوتی دارد، یاد‌آور شد: بروز خطاهای پزشکی از سوی پرستاران و رفتار نامناسب با مردم از مهم‌ترین علت‌های بروز این اتفاق‌ها است.

جمشیدزهی با اعلام این که شاید رفتار نامناسب پرستاران و بروز خطاهای پزشکی ریشه در سختی کار و زمان ساعت کاری این افراد دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون پرستاران با توجه به دریافت حقوق کم و افزایش ساعت کاری در شرایط سختی مشغول به کار هستند، از این‌رو بروز رفتارهای نامناسب دور از انتظار نیست.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، افزود: با وجود برنامه‌های زیاد و مهم در بخش بهداشت و درمان مانند حل کمبود نیروی انسانی، قانون ارتقا بهره‌وری بالینی، کاهش ساعت کاری و پرداخت اضافه کار، دولت هیچ اقدامی برای توسعه این بخش‌ها نداشته است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم یادآور شد: مسئولان اگر به‌دنبال ریشه خشونت‌های علیه پرستاران هستند باید آن را در بی‌توجهی دولت به حوزه پرستاری کشور جست‌وجو کنند.

این در حالی است که خشنونت در انواع مختلف آن شامل خشونت‌های کلامی و فیزیکی علیه پرستاران همچنان ادامه دارد و شاید هر روز شاهد مواردی از این خشونت‌ها علیه پرستاران هستیم، خشونت‌هایی که به روح و جسم پرستاران آسیب می‌زند و پرستاران در کنار سختی کار فراوان و مشکلات مختلف باید این نوع برخوردها را نیز تحمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha