پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4324

عضو انجمن متخصصین پوست كشورتوصیه كرد برای حفظ پوست در تابستان جوراب و لباس‌های آستین بلند استفاده شود.

دكتر " علی اصیلیان " روز چهارشنبه در گفتگو با خبر نگار ایرنا افزود :
جوراب مانع از پراكندگی عرق و باكتری‌های مرده پا در كفش می‌شود و با شستن جوراب كلیه میكروبهای جمع شده ازبین رفته و میزان میكروب و عوامل بیماری زا پوستی كاهش می‌یابد.

وی گفت : استفاده نكردن از جوراب علاوه براین كه باعث زخم و ازبین رفتن زیبایی پوست پا می‌شود،سبب ماندگاری عرق و پوسته‌های پوست پا كه از عوامل اصلی بیماری‌های قارچی پوست است در كفش و بروز بیماری‌های پوستی و عرق- سوز شدن پا می‌شود.

وی بااشاره‌به افزایش استفاده از لباس آستین كوتاه در تابستان،افزود: به دلیل این كه نور مستمر آفتاب به خصوص در تابستان برای پوست خطرناك است و از عوامل بیماری‌های سرطان پوست و "كك و مك" می‌باشد توصیه می‌شود در این فصل برای حفاظت از سلامت پوست از لباس‌های رنگ روشن و آستین بلند نازك استفاده شود.

اصیلیان : استفاده از لباس‌های آستین كوتاه در منزل، مسیرهای كوتاه و زمانی كه‌از اتومبیل استفاده‌می‌شود را بدون مشكل ذكر و اضافه كرد: افرادی كه بیشتر در معرض نور خورشید هستند بخصوص كشاورزان ، چوپانان ، كارگران ساختمان باید از لباس آستین بلنداستفاده كنند.

اصیلیان با بیان این كه در این فصل استفاده از كرم ضد آفتاب با نظارت پزشك تاكید می‌شود، اضافه كرد : استفاده از عینك دودی برای جلوگیری از چروك زودرس اطراف چشم و كلاههای نقاب دار برای حفاظت از پوست به عموم مردم توصیه می‌شود.

عضو انجمن متخصصان پوست كشور گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان استحمام و شستشوی جوراب و پا بعد از هر رفت و آمد به‌خصوص آنانكه از كفش- های تابستانه استفاده می‌كنند تاكید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha