سلامت نیوز: محققان معتقدند که فرو رفتن در آب سرد، درد ماهیچه‌ها را 15 تا 20 درصد کاهش می‌دهد. البته، این درصد، در مقایسه با سائر مواردی همچون استراحت و فعالیت نکردن، می‌باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز، محققان معتقدند هر چند حمام آب سرد در خلاص کردن فرد از درد و گرفتگی ماهیچه‌ها بعد از ورزش کردن، مفید است، اما نسبت به هرگونه تاثیرات جانبی آن، مطمئن نیستند.

محققان دانشگاه السترِ ایرلند جنوبی، اطلاعات 366 نفر را از 17 تحقیق درباره تاثیرات حمام آب سرد در کاهش گرفتگی و درد ناشی از ورزش کردن، بررسی کردند.

محققان فقط 14 تحقیق معتبر از این تحقیقات درمان آب سرد را با استراحت کامل، مقایسه کردند.

محققان اعلام کردند که شواهدی وجود داشت که رفتن در آب سرد، گرفتگی و درد بعد از ورزش کردن را، در مقایسه با درمان‌ انفعالی، تا 24، 48، 72 و حتی 96 ساعت بعد از
ورزش کاهش می‌دهد.

محققان معتقدند که فرو رفتن در آب سرد، درد ماهیچه‌ها را 15 تا 20 درصد کاهش می‌دهد. البته، این درصد، در مقایسه با سائر مواردی همچون استراحت و فعالیت نکردن، می‌باشد.

20 درصد، پیشرفت مهمی بخصوص برای ورزشکارانی می‌باشد که لازم است هر روز به سختی، تمرین کنند.

به گزارش میل آنلاین، البته میان درمان با آب سرد و سائر درمان‌های فعال همچون رفتن در آب گرم، آهسته دویدن نرم، استفاده از داروهای ضد التهاب و غیره تفاوت عمده‌ای وجود ندارد.
البته بعضی از این تحقیقات نیز به تاثیرات جانبی درمان آب سرد، پرداخته‌اند که محققان معتقدند نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha