سلامت نیوز : برای اولین بار عمل پیوند انگشت دست یک بیمار حادثه دیده در بیمارستان فاطمی اردبیل با موفقیت انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا؛ دکتر شفائی، جراح فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی در این مورد گفت: بیمار خانمی سی ساله که در حین کار با دستگاه علف بر دچار قطع شدگی یکی از انگشتان دست راست شده بود با مراجعه به بیمارستان فاطمی اردبیل بلافاصله پس از اقدامات اولیه و بررسی های لازم کاندید عمل جراحی شد.

دکتر شفائی افزود: ابتدا انگشت بیمار بصورت جداگانه اکسپلور گردید شریانها، اعصاب، وریدهای آن مشخص شدند سپس در محل استامپ یا قطع شدگی با ایجاد شکافهای خاص نسبت به مشخص شدن شریانها، وریدها، اعصاب و تاندونها اقدام شد.

وی افزود: پس از 9 روز و با اطمینان از خونرسانی مناسب انگشت، بیمار حادثه دیده ترخیص شد.

این جراح فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به پیچیدگی این عمل، مدت زمان عمل جراحی 8 ساعت بطول انجامید.

بر اساس این گزارش دکتر فرهاد پور فرضی قائم مقام وزیر در استان و رییس دانشگاه نیز در این خصوص گفت: با تلاش و همت دانشگاه علوم پزشکی و توجهات ویژه وزیر محترم بهداشت در تامین نیروهای تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز مناطق محروم به لطف الهی این دانشگاه نسبت به جذب نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در رشته ها مختلف اقدام نموده که نتیجه آن خدمت رسانی مطلوب به هم استان های عزیزاست.

دکتر فرهاد پورفرضی در ادامه گفت: قبلاً برای پیوند اعضاء قطع شده بیماران حادثه دیده این افراد به سایر استانها اعزام می شد و تاخیر و مشکلات راه ضریب موفقیت را به حداقل و یا صفر می رساند و نتیجه ای برای فرد حادثه دیده عاید نمی شد اما در حال حاضر با جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص رشته ها مختلف اینگونه موارد خوشبختانه در مراکز بیمارستانی استان اقدام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha