سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اشاره به تدوین نقشه جامع پرستاری کشور تا پایان سال جاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، گفت: هم‌اکنون هیچ نیازی به تدوین قانون جدیدی با وجود قانون‌های مناسب و کارسناسی مانند طرح کارانه پرستاری در حوزه پرستاری نیست.

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که بر خلاف اظهار نظر مسئولان، نقش پرستار و پرستاری در نظام سلامت کشور یک نقش روشن و پررنگ است، افزود: به‌طور حتم هم‌اکنون هیچ خدمت پزشکی در کشور بدون حضور و کار پرستاران به سرانجام نمی‌رسد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، با ابراز خوشحالی به‌علت تصویب قانون افزایش بهره‌‌وری پرسنل بالینی نظام سلامت به‌ویژه پرستاران، گفت: متأسفانه این قانون از سوی مسئولان اجرایی جدی گرفته نشده و به‌صورتی که انتظار می‌رفت انجام نشده است.

وی با تأکید بر اقدامات صورت گرفته برای افزایش انگیزه پرستاران و افزایش درآمد پرستاری، یاد‌آور شد: طرح‌های مانند حل کمبود نیروی انسانی، قانون ارتقا بهره‌وری بالینی، کاهش ساعت کاری و پرداخت اضافه کار از مهم‌ترین اقدامات بوده که هنوز اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با اشاره به تدوین نقشه جامع پرستاری کشور تا پایان سال جاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، تصریح کرد: هم‌اکنون هیچ نیازی به تدوین قانون جدیدی با وجود قانون‌های مناسب و کارسناسی مانند طرح کارانه پرستاری در حوزه پرستاری نیست.

وی درباره طرح کارانه پرستاری، توضیح داد: بر اساس این طرح حدود ۴۰ درصد از هزینه حاصله از خدمات درمانی به پزشک و ۵۲ درصد به خدمات پرستاری اختصاص داده می‌شود که متأسفانه هم‌اکنون به‌علت سهل‌انگاری مسئولان نمی‌توان بهره کافی را از این طرح ببریم.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که اجرای شیوه کارشماری موجب حل مشکلات و رضایت شغلی پرستاران می‌شود، افزود: با اجرای شیوه کارشماری در حوزه خدمات پرستاری می‌توان هر خدمت پرستاری کدگذاری کرد و برای هر خدمت حقوق گرفته شود، از این‌رو این روش باید جایگزین پرداخت بدون محاسبه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: هم‌اکنون خدمات پرستاری از سخت‌ترین، استانداردترین و علمی‌ترین نوع خدمات در حوزه آموزش و خدمات‌رسانی به‌شمار می‌آید، از این‌رو باید در محاسبه حقوق و کارناه پرستاران، کوچک‌ترین کار هم جزء حقوق تعلق گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha