شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 43268
سلامت نیوز: هر روز از گروهی از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌كنید اما در مورد آن‌ها چقدر اطلاعات دارید؟

كرم‌های دور چشم

برای استفاده از كرم‌های دور چشم، به اندازه یك نوك انگشت محصول را روی انگشت حلقه بگذارید و سپس این محصول را یك بار روی اطراف چشم خود بمالید. برای این كار باید از فاصله  2 سانتی‌متری چشم شروع كنید و نگذارید كه محصول از این نزدیك‌تر به چشم‌تان مالیده شود. این محصول را روی بینی و روی پلك چشم خود، فقط یك بار و سپس به سمت خارج بكشید. بهتر است از مالیدن چند باره محصول یا حركت‌‌دادن انگشت برای چند بار خودداری كنید. در مورد چشم دیگر هم به همین شیوه عمل كنید. بهترین حالت این است كه كرم دور چشم را به‌گونه‌ای بمالید كه كاملا محو شود.احتمالا شما هم روی میز آرایش خود یا در داخل كیف‌تان، چند محصول آرایشی ـ بهداشتی دارید كه می‌توان آن‌ها را در گروه «جوان‌كننده‌ها» یا «مبارزه با پیری» جای داد اما می‌دانید چطور باید از این محصولات استفاده كنید تا بهترین حالت را در پوست و موهای‌تان ایجاد كنید؟


  فرق محصولات ضدپیری با مرطوب‌كننده‌ها در چیست؟

این پرسش‌ بسیاری از خانم‌های جوان است كه چگونه باید از محصولات جوان‌سازی استفاده كنند. پاسخ سوال شما این‌جاست: محصولات «ضدپیری» (یا جوان‌كننده) دو گروه عمده دارند، یا مرطوب‌كننده‌ هستند یا درمانی. مرطوب‌كننده‌ها به‌طور معمول در 2شكل لوسیون یا كرم ساخته می‌شوند. مرطوب‌كننده‌ها تركیباتی مكمل مثل ویتامین‌ها، آنتی‌اكسیدان‌ها و حتی تركیبات ضدپیری دارند كه برای پوست مفید هستند اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها مرطوب‌كردن پوست است. محصولات درمانی هم معمولا یا به شكل سرم یا به شكل لوسیون‌ ساخته می‌شوند. به‌طور معمول این محصولات خاصیت‌هایی مثل ضدچروكی، محو‌كننده لكه‌ها و لك و پیس یا درخشان‌كننده و شفاف‌كننده پوست دارند كه میزان این مواد در آن‌ها بسیار بیشتر از میزان این مواد در مرطوب‌كننده‌هاست. البته محصولات درمانی هم معمولا حاوی مرطوب‌كننده هستند اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها درمان مشكلات پوستی است.


  جدولی كه شما را جوان می‌كند

اگر می‌خواهید از شیوه جوان‌سازی استفاده كنید باید حداقل‌هایی را رعایت كنید. برای مثال حتما باید در طی روز از مرطوب‌كننده و ضدآفتاب‌ استفاده كرد. بهترین كار این است كه صبح‌ها از یك مرطوب‌كننده همراه با ضدآفتاب و شب‌ها قبل از خوابیدن هم از یكی از محصولات درمانی استفاده كنید. اگر نوع پوست‌تان خشك است حتما باید یك مرطوب‌كننده در شب‌ها هم استفاده كنید. در ضمن اگر نگران چین و چروك‌ و لكه‌های پوست‌تان هستید صبح‌ها قبل از خروج از خانه از محصولات درمانی استفاده كنید. شما می‌توانید برای بهتر استفاده كردن محصولات درمانی به جدول زیر رجوع كنید.

بهترین برنامه روزانه ضدپیری‌ شما

اما برای آن‌كه بهترین استفاده را از محصولاتی كه خریداری كرده‌اید د اشته باشید باید شیوه استفاده بهینه از آن‌ها را بدانید. در واقع شاید استفاده از این محصولات ساده به‌نظر برسد اما برای آن‌كه در قبال پولی كه داده‌اید استفاده مناسبی ببرید باید به بهترین شیوه از آن‌ها استفاده كنید. توصیه‌های ما را به كار بگیرید تا شاهد تاثیر مناسب این محصولات باشید.


  حساس‌ها حواس‌شان باشد/محصولات درمانی مخصوص شب

ابتدا باید صورت‌تان را كاملا بشویید و سپس آن را با یك حوله خشك كنید. البته نباید صورت‌تان كاملا خشك یا كاملا خیس باشد بلكه اندكی مرطوب‌ باشد سپس محصول را روی پوست‌ بمالید. اگر پوست‌تان حساس است، ‌پوست‌ را كاملا خشك كنید، حداقل 2 دقیقه صبر كنید و بعد  از 2 دقیقه، از محصول استفاده كنید. (تركیبات محصولات درمانی شامل تركیبات مثل آنزیم‌ها، آنتی اكسیدان‌ها و رتینوئیدها در پوست‌های مرطوب بیشتر به عمق پوست نفوذ می‌كنند برای همین در پوست‌های حساس اگر پوست مرطوب‌بماند این محصولات بیشتر به عمق پوست نفوذ می‌كنند و واكنش‌های حساسیتی شدیدتری را رقم می‌زنند.) یادتان باشد كه محصولات درمانی قوی‌تر از محصولات مرطوب‌كننده هستند درنتیجه برای استفاده از آن‌ها مقدار كمتری را روی پوست‌تان بمالید، حتی گاهی نوك یك انگشت از محصول برای یك طرف پوست كافی است.


  بلافاصله پس از حمام استفاده كنید/مرطوب‌كننده‌های مخصوص روز

بهترین كار این است كه لوسیون بدن‌تان را بلافاصله پس از استحمام روی پوست مرطوب‌ بمالید و آن را ماساژ دهید. به این صورت محصول به عمق پوست نفوذ می‌كند.

به اندازه یك نوك انگشت یا اندازه یك بار فشردن لوله، مرطوب‌كننده را برای هر كدام از پاهای‌تان استفاده كنید، محصول را به كل پا، پشت و جلوی آن بمالید و مقداری كمتر آن را برای هر یك از دست‌ها به كار بگیرید و برای بدن هم می‌توانید از همین میزان استفاده كنید.


  مواظب باشید افراط نكنید/لایه‌بردارهای صورتی


درمان با لایه‌بردارها باعث افزایش سرعت نوسازی سلول‌های پوست و برداشته‌شدن لایه‌های سطحی و سلول‌های مرده و لایه‌های چربی روی پوست شده و همین باعث می‌شود كه پوست درخشان‌تر و شفاف‌تر به‌نظر برسد. در ضمن استفاده از لایه‌بردارها باعث می‌شود، سایر محصولات درمانی بیشتر به عمق پوست نفوذ كنند و موثرتر باشند. به‌طور معمول 2 نوع لایه‌بردار وجود دارد؛ یكی لایه‌بردارهای فیزیكی یا دستی مثل دانه‌های جوجو بای موجود در شوینده‌های صورت یا گرانول‌های موجود در اسكراب‌ها یا حتی پرزهای موجود در حوله‌ها یا خشك‌كننده‌های صورت. دومی هم لایه‌بردارهای شیمیایی مثل آلفاهیدروكس اسیدها (كه شامل گلیكولیك، سیتریك و سالسیلیك اسیدها می‌شود) و رتینوئیدها (كه در بسیاری از محصولات ضدپیری به كار گرفته می‌شوند اما خاصیت لایه‌برداری هم دارند.) یادتان باشد كه اگر هر روز هم از یكی از محصولات دیگری كه حاوی این تركیبات باشد استفاده می‌كنید نبایدهر روز از آن استفاده كنید. برای مثال اگر ضدآفتاب شما رتینوئید دارد شما نباید هر روز از آن استفاده كنید بلكه  باید آن را محدود به یك یا 2بار در هفته كنید.


حداقل 2 دقیقه صبر كنید/مرطوب‌كننده‌های مخصوص روز همراه با ضدآفتاب

این محصولات قرار است پوست شما را در مقابل تاثیر مخرب اشعه‌های خورشید حفظ كند. پس در استفاده از آن‌ها خساست به خرج ندهید. برای هر چند سانتی‌متر از پوست خودتان یك نوك انگشت ضد‌آفتاب استفاده كنید. در واقع باید یك لایه از ضدآفتاب در تمام پوست شما پخش شود. فقط در اطراف چشم و پلك‌ها از این محصولات استفاده نكنید.

مرحله دوم این است كه مقداری از ضدآفتاب را به گردن خود هم بمالید (برای آن‌كه لباس‌تان كثیف نشود قبل از لباس‌پوشیدن از ضد‌آفتاب استفاده كنید.) اگر می‌خواهید بعد از استفاده از مرطوب‌كننده و ضدآفتاب آرایش كنید حداقل 2 دقیقه بعد از مالیدن ضدآفتاب صبر كنید تا مرطوب‌كننده و ضدآفتاب جذب پوست شما شود و سپس از لوازم آرایشی استفاده كنید.


مواظب چشم‌ها باشید/كرم‌های دور چشم


برای استفاده از كرم‌های دور چشم، به اندازه یك نوك انگشت محصول را روی انگشت حلقه بگذارید و سپس این محصول را یك بار روی اطراف چشم خود بمالید. برای این كار باید از فاصله  2 سانتی‌متری چشم شروع كنید و نگذارید كه محصول از این نزدیك‌تر به چشم‌تان مالیده شود. این محصول را روی بینی و روی پلك چشم خود، فقط یك بار و سپس به سمت خارج بكشید. بهتر است از مالیدن چند باره محصول یا حركت‌‌دادن انگشت برای چند بار خودداری كنید. در مورد چشم دیگر هم به همین شیوه عمل كنید. بهترین حالت این است كه كرم دور چشم را به‌گونه‌ای بمالید كه كاملا محو شود.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha