شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 43271
سلامت نیوز: اگر دلتان می‌خواهد دچار سکته مغزی نشوید غذاهای منیزیم دار بخورید. محققان به تازگی اعلام کرده‌اند کسانی که غذایشان سرشار از منیزیم باشد کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند. این مساله بخصوص درباره سکته‌های ناشی از لخته خون است که یک لخته در رگهای مغزی راه را بسته و موجب سکته می‌شود.

محققان می‌گویند این نوع سکته مغزی که درافراد مسن شایعترین نوع است تا 9 درصد با اضافه کردن 100 میلی گرم منیزیم به غذای روزانه افراد کم می‌شود. با این حال مصرف منیزیم در کم کردن همه انواع سکته مغزی تا 8 درصد موثر است.

همانطور که می‌دانید این ماده به طور طبیعی درغلات کامل، سبزیجات سبز رنگ، آجیل و حبوبات وجود دارد. حدود 30 گرم بادام، یک فنجان لوبیا یا برنج قهوه ای، سه چهارم فنجان اسفناج پخته، یا یک فنجان از غلات سبوس جو دوسر پخته شده تقریباً 100 میلی گرم منیزیم دارد. لازم است بدانید میزان مجاز منیزیم برای مردان 31 ساله و بالاتر 420 میلی‌گرم و برای زنان همین سن،320 میلی گرم در روز است. هنوز مشخص نیست که منیزیم با چه سازو کاری باعث کم شدن سکته مغزی می‌شود اما همین منیزیم درکم کردن احتمال دیابت نوع 2 که یکی از عوامل مستعدکننده سکته مغزی است هم نقش دارد.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha