سلامت نیوز : مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه بسته درمانی معتادان مواد محرك -بویژه شیشه- در سه مدل تهیه شده است، گفت: امیدواریم این پروتكل درمانی تا پایان امسال به همه مراكز درمانی در سراسر كشور ابلاغ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، 'عباسعلی ناصحی' افزود: شیوه های درمانی مواد محرك شبیه هم بوده و فقط در اجرا با هم متفاوت است به آن معنا كه دوره های درمانی برخی از این شیوه ها كمتر و دوره های درمانی برخی دیگر ، طولانی تر است.

وی خاطرنشان كرد درمان های اعتیاد به مواد محرك، اغلب غیردارویی و شامل درمان های روان درمانی، مشاوره و آموزش فردی و خانوادگی است.

مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، تاكید كرد مواد محرك بیشتر 'شیشه' را دربرمی گیرد اما به هرحال درمان همه انواع مواد محرك یكسان است.

ناصحی یادآور شد اعتیاد یك بیماری مزمن است و هیچگاه نمی توان درمان را تمام شده، دانست.

ناصحی با تاكید براینكه در هر زمانی، احتمال بازگشت اعتیاد وجود دارد، افزود: درمان ها، بر حسب گذشت زمان متفاوت است؛ در شروع درمان، تنوع شیوه های درمانی بیشتر است اما هرچه از زمان ترك اعتیاد بیمار می گذرد، شیوه های درمانی كمتر می شود.

وی با بیان اینكه بخش های خصوصی و دولتی در درمان اعتیاد به مواد محرك شركت دارند ، تاكید كرد درمان اعتیاد باید بصورت پروتكل های ابلاغی وزارت بهداشت باشد تا از طریق این وزارتخانه، شیوه های درمانی در همه مكان ها، یكسان و قابل ارزیابی باشد.

ناصحی خاطرنشان كرد درمان های اعتیاد به مواد محرك نباید سلیقه ای، انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha