به گفته پزشكان اروپایی تغییر رژیم غذایی افراد به دلیل داشتن رابطه مستقیم باساختار مغز افراد موجب بروز اختلالات روحی روانی در دراز مدت می شود و دانشمندان نسبت به افزایش مصرف اسنك ها در نزد افراد هشدار داده اند.

تاثیر مستقیم رژیم غذایی بر اختلالات روانی
 به نقل از پایگاه خبری چاینا دیلی؛ تحقیقات  جدید دانشمندان نشان می دهد كه تغییرات درازمدت رژیم غذایی در افراد باعث بروز  بیماریهای روانی و روحی می شود.
بنابراین گزارش ؛ دانشمندان انگلیسی معتقدندکه افزایش مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی پایین و عدم تامین نیازهای بدن مبنی بر چربی های مفید و ویتامینها و مواد معدنی در دراز مدت خطر بروز بیماریهای روحی و روانی مانند آلزایمر، شیزفرنی وافسردگی را افزایش می دهد.
این گزارش می افزاید؛ به گفته پزشكان رژیم غذایی افراد هم دارای آثار آنی و هم دارای تاثیرات دراز مدت بر روان افراد است، چرا كه ساختار مغز افراد متاثر است از غذایی كه مصرف می شود.
گفتنی است:‌امروز سلامت روح و روان افراد در صنایع تولیدات  مواد غذایی به هیچ وجه لحاظ نمی شود و این می تواند یك زنگ خطر برای نسلهای آینده بشری باشد.
به گفته پزشكان اروپایی، مصرف ماهی و فرآورده های  دریایی به دلیل منابع سرشار از امگا 3، اسید فولیك، سلنیوم و اسیدهای آمینه نقش مهمی را در جلوگیری از بروز افسردگی درافراد ایفا می كند.
گفتنی است:‌ نتایج مطالعه پژوهشگران حاكی است كه فقدان اسیدهای چرب ضروری  و مفید و آنتی اكسیدانهای ویتامینی رابطه مستقیمی با ابتلا به افراد به اسکیزوفرنی دارد و بررسی ها نشان می دهد كه افراد دارای اختلالات روحی و روانی دارای ضعیف ترین رژیم غذایی ازنظر ارزش تغذیه آنها در سراسر جهان هستند.
این گزارش می افزاید: نتایج آزمایش انجام شده دیگری توسط پزشكان حاكی است كه  اكثر افراد افسرده روزانه مقادیر چیپس و پفك وذرت وسایر اسنكها از مصرف می كنند و حداقل 2بار نوشابه گاز دار مصرف می كنند به طوریكه پزشكان باتوصیه مصرف میوه و سبزیجات تازه، آجیل و غلات و مواد غذایی حاوی فیبر به این افراد درصدد  غذا درمانی این افراد هستند.
یاد آور می شود؛‌ به گفته استاكس ، رئیس موسسه تحقیق و  پژوهش بیماریهای روانی لندن حتی مصرف یك ماهه رژیم غذایی صحیح دراین افراد باعث كاهش میزان افسردگی آنها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha