سلامت نیوز : رییس مركز مدیریت بیماری ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از انجام اقدامات و همكاری های دو جانبه با كشور عراق به منظور كنترل بیماری سل در مناطق مرزی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا 'محمدمهدی گویا' افزود: نشست های متعددی با مسوولان عراقی برگزار شده است تا بیماری های مختلف را به ویژه در مناطق مرزی با همكاری دوجانبه، كنترل كنیم.

وی اضافه كرد: آماده هستیم به كشور عراق به ویژه در زمینه تشخیص بیماری سل كمك كنیم چراكه تشخیص این بیماری، بسیار دشوار است و نیاز به امكانات خاصی دارد.

گویا افزود: امكانات تشخیصی و درمانی بیماری سل در برخی كشورهای دنیا وجود دارد و ایران در بین كشورهای منطقه، تنها كشوری است كه می تواند این بیماری را بطور كامل درمان كند.

گویا یادآور شد در گذشته بیماری وبا به ایران وارد می شد كه در سال های گذشته این مشكل برطرف شد و اكنون موقعیت خوبی در این زمینه داریم.

رییس مركز مدیریت بیماری ها در وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد علاوه براین بیماری ها، در مورد برنامه كنترل اختصاصی برخی بیماری ها كه بسیار فنی است نیز مذاكراتی بین دو كشور انجام خواهد گرفت.

گویا گفت: می خواهیم استان های هم مرز با عراق بویژه استان های كرمانشاه، كردستان، ایلام و خوزستان را درگیر فعالیت های كنترل بیماری ها كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha