سلامت نیوز: به منظور پایش کارخانجات رسمی و کنترل تولیدات غیر مجاز و در راستای اجرای طرح طاها، همه ساله تمام مراکز نگهداری، عرضه و فروش اقلام مشمول اجرای مقررات اجباری از جمله آب معدنی کنترل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، غلامرضا امینی مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی، غذایی و بهداشتی ایران، پس از انتشار خبری بر غیربهداشتی نبودن تعدادی از آب‌های معدنی در خبرگزاری خانه ملت، واکنش نشان داد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه مشکل آلودگی میکروبی و شیمیایی  در فراورده آب‌های معدنی و آشامیدنی  بسته بندی شده وجود نداشته، گفت: با بررسی مدارک  و نتایج آزمون ارسالی از استان‌ها (در مجموع ۶۰ برگ نتیجه آزمون میکروبی و شیمیایی آب معدنی و آب آشامیدنی)، مشخص شد تاکنون هیچ‌گونه مشکل آلودگی میکروبی و شیمیایی ( بجز یک واحد در استان گیلان که پروانه آن تعلیق شده)، در فرآورده آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته‌بندی شده وجود نداشته است.

وی افزود: هیچ گزارشی در خصوص مرجوع شدن آب معدنی صادراتی به دلیل عدم کیفیت و مغایرت با استاندارد ملی، تاکنون وصول نشده است.

امینی با بیان اینکه کارخانه‌های آب معدنی دارای مدیر کنترل کیفیت مورد تایید سازمان ملی استاندارد است، گفت: هم‌اکنون تعداد ۸۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر وجود دارد که گویای انطباق محصولات آب معدنی با استاندارد ملی ایران است.

وی یادآور شد: تاکنون ۳ استاندارد ملی در خصوص ویژگی‌های شیمیایی ، میکروبی و روش‌های آزمون تدوین شده، ضمن اینکه در سال جاری استاندارد ملی «آب معدنی- ویژگی‌ها» به شماره ۲۴۴۱ برای دومین بار تجدیدنظر و به روز رسانی شده است.

به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی، بهداشتی و غیر فلزی، در سال‌های اخیر تعداد ۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد ابطال و تعداد ۴ پروانه تعلیق شده است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha