سلامت نیوز: طلب 200 هزار تومانی، قتل یك زن معتاد به ماده مخدر شیشه را رقم زد.‏

شامگاه چهارشنبه گذشته مأموران کلانتری 111 هفت چنار از طریق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان کشف جسد زنی سی و هفت ساله در طبقه دوم خانه‌ای قدیمی در خیابان قزوین قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل و تأئید خبر کشف جسد، با توجه به وجود آثار کبودی متعدد روی جسد، بلافاصله موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس جنایی گزارش شد.

با حضور شهریاری بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل، با توجه به وجود آثار ناشی از ارتکاب جنایت، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

صاحب خانه كه کبری نام دارد، در تحقیقات به عمل آمده به کارآگاهان گفت: صبح دیروز (سه شنبه)، قربانی که خود را به اسم شکوفه معرفی کرده بود، سراسیمه به منزل ما آمد و اظهار داشت که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و از من خواست تا به او آب قند بدهم اما زمانی‌که برای تهیه آب قند به داخل خانه رفته بودم، او بیهوش شده بود و بعد متوجه شدم که او مرده است.

اظهارات صاحب خانه در شرایطی عنوان شده بود که شواهد موجود در محل کشف جسد و همچنین نظریه تیم پزشکی اورژانس، اطلاعات دیگری را در اختیار کارآگاهان قرار می‌داد.

بررسی‌های انجام شده توسط تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی از محل کشف جسد در طبقه دوم ساختمان و وجود آثار درگیری در محل، نشان از آن داشت که درگیری منجر به جنایت در همین محل به وقوع پیوسته است؛ از سوی دیگر، نظریه تیم پزشکی قانونی نیز نشان داد که حداکثر 6 ساعت از زمان مرگ می‌گذرد که تمام اطلاعات به دست آمده نشان از تلاش صاحب خانه برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات را نشان می‌داد.

با اطلاعات جدید به دست آمده از محل کشف جسد و در ادامه تحقیقات و بازجویی از صاحب خانه، وی در اظهارات بعدی خود گفت: شکوفه به همراه پسرم سعید به خانه آمده بود و پسرم به خاطر پولی که از او طلب داشت، همیشه با او درگیر بود.

کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی هویت مقتول و ارتباط وی با سعید، در ادامه متوجه شدند که شکوفه اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه داشته و به انگیزه تهیه و مصرف موادمخدر با سعید در ارتباط بوده است و از سه روز پیش، به همراه سعید و برای مصرف شیشه به این خانه آمده بود.

با به دست آمدن اطلاعات جدید در خصوص ارتباط مقتول با سعید و متواری شدن این پسر جوان از محل جنایت، دستگیری سعید در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان فقط پس از گذشت چند ساعت موفق به شناسایی مخفیگاه سعید در خیابان قزوین شدند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی به عمل آمد و متهم ساعات پایانی شب سوم اسفند، توسط کارآگاهان اداره دهم و با همکاری عوامل کلانتری 111 هفت چنار داخل مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.‏

متهم در بازجویی‌های اولیه ضمن اعتراف به ارتكاب این قتل، گفت: از خیلی وقت پیش مقتول را می‌شناختم؛ سه شب پیش او را برای مصرف شیشه به خانه آوردم و در این مدت دائما با یکدیگر جر و بحث داشتیم و سبب می‌شد تا من عصبانی شوم و به همین علت با کمربند و چوب او را می‌زدم تا این که روز حادثه، در حالی‌که دیگر از دست او خسته شده بودم، او را برای بیرون کردن از خانه به عقب هل دادم که ناگهان از ناحیه پشت سر با دیوار برخورد کرد و پس از چند ثانیه روی زمین افتاد و دیگر تکان نخورد.

متهم در خصوص انگیزه درگیری با مقتول نیز به کارآگاهان گفت: من از مقتول 200 هزار تومان پول طلب داشتم اما هر بار که پولم را از او طلب می‌کردم، امروز و فردا می‌کرد، وقتی می‌دیدم از پول خبری نیست و او به من پولی نخواهد داد، با او درگیر می‌شدم و با چوب و کمربند،او را كتك می‌زدم.‏

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، متهم به دستور بازپرس شعبه اول ویژه قتل برای انجام تحقیقات تکمیلی، با قرار بازداشت موقت، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.‏

منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha