بیش از ‌٣٢ درصد خانوارهای روستایی استان ایلام ‌٨ نفر و بیشتر جمعیت دارند و متوسط تعداد اعضای خانواده‌های روستایی استان ‌٢٧/٦ نفر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا بر اساس آخرین تحقیقی انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌١٥ درصد خانواده‌های روستایی استان ‌١ تا ‌٣ نفر عضو، ‌٦/٢٥ درصد ‌٤ تا ‌٥ نفر عضو و ‌٦/٢٦ درصد آنها ‌٦ تا ‌٧ عضو دارند، این در حالی است كه ‌٤٠ درصد روستاهای استان جمعیتی زیر ‌١٠٠ خانوار دارند.


بر اساس یافته‌های این طرح پژوهشی ‌٦/٨٥ درصد خانواده‌ها روستایی استان دارای تلویزیون هستند اما ویدئو نادرترین وسیله‌ و امكان فرهنگی در خانواده‌های روستایی است و ‌٢/٩٢ درصد خاواده‌ها فاقد ویدئو هستند.


رایج‌ترین وسیله‌ رفاهی در خانواده‌های روستایی یخچال (‌٩/٩١ درصد) و پس آن پنكه (‌٣/٦٥ درصد) است ‌و نادرترین وسیله‌ رفاهی آسیاب برقی ‌٣/١ و پس از آن ماشین لباس شویی است.


یافته‌های این تحقق گویای آن است كه ‌٤/٤ درصدخانواده‌های روستایی از پایگاه اقتصادی - اجتماعی بالا، ‌٩/٢١ درصد از پایگاه اقتصادی اجتماعی متوسط و ‌٨/٧٣ درصد از پایگاه اقتصادی و اجتماعی پایین برخوردارند.


‌٣٢ درصد روستاهای استان فاقد كتابخانه و متعاقبا كتاب برای امانت هستند و ‌٧/٢٩درصد خانواده‌ها فاقد هر نوع كتاب غیردرسی هستند، ‌٦/٥١ درصد نیز حداكثر ‌١٠ جلد كتاب غیردرسی در خانه دارند.


این گزارش حاكی است كه هنوز در ‌٣/٤٠ درصد خانه‌های روستایی رادیو وجود ندارد. در ‌٥/٧٧ درصد روستاها مردم از طریق گپ زدن و آفتاب نشینی بیشتر اوقات فراغت خود را می‌گذرانند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha