پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4335

براساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی و بررسی مردم 193 کشور جهان ، زنان از طول عمر بالاتری نسبت به مردان برخوردارند .

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ نوزاد پسری كه در جمهوری "سان مارینو" كشوری كوچك، احاطه شده در ایتالیا، به دنیا می آید به احتمال زیاد تا 80 سال زندگی می كند و پسری كه همان روز در سیرالئون به دنیا می آید به طور حتم فقط 37 سال شانس زندگی خواهد داشت.
 براساس آمارهای این سازمان، سان مارینو بالاترین متوسط عمر برای مردان و سیرالئون پایین ترین آن را داراست در این میان شانس زنان برای زندگی طولانی بیشتر از مردان است.
بنابراین گزارش، در ژاپن و 30 كشور دیگر جهان متوسط سن مرگ و میر در میان زنان بیش از 80 سال یعنی بیشتر از مردان "سان مارینو" است. همچنین زنان ژاپنی با 86 سال متوسط عمر در راس مبدل سازمان بهداشت جهانی جای دارند و زنان كشور "سوازیلند" با 37 سال در پایین ترین مرتبه قرار دارند.
 براساس این گزارش؛ برخی از این 193 كشور كه بنا بر آمار اخیر از متوسط عمر بالاتری برخوردارند استرالیا، ایسلند، سوئد، سوئیس، كانادا و موناكو هستند همچنین در آمریكا نیز كه رتبه سی و سوم را داراست ، مردها 75 سال و زنان 80 سال عمر می كنند.
 گفتنی است: بنابراین آمار عمر مردها در ایران 68 سال و در زنان 73 سال است از میان این سال ها مردها 56 سال و زنان 59 سال را در سلامت كامل می گذرانند.
 همچنین احتمال مرگ و میر بین 15 تا 60 سالگی برای زنان ایرانی 11 درصد و برای مردان 18 درصد است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha